در راستای پاسداشت شایسته دو مناسبت بزرگ اسلامی انجام شد؛

تشکیل ستاد «غدیر تا اربعین» در صندوق بازنشستگی کشوری

با هدف تبیین و نکوداشت مفاهیم بلند اسلام به ویژه ولایت، شهادت و مهدویت و اهمیت ترویج رویداد غدیر و اربعین حسینی، ستاد «غدیر تا اربعین» در صندوق بازنشستگی کشوری تشکیل شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، با توجه به اهمیت بالای دو رویداد «عید غدیر و راهپیمایی اربعین حسینی» در تبیین و نکوداشت مفاهیم بلند اسلام به ویژه ولایت، شهادت و مهدویت، صندوق بازنشستگی کشوری اقدام به تشکیل ستاد «غدیر تا اربعین» با محوریت حوزه و پایگاه‌های بسیج، اداره کل روابط عمومی و اداره کل فرهنگی و اجتماعی صندوق و هلدینگها و شرکت‌های تابعه کرده است.

براساس این گزارش، ماموریت محوری این ستاد در دو محور بزرگداشت و تبیین واقعه مهم غدیر و کرامات و مقام والای امیرالمومنین (ع) در ایام دهه ولایت (از عید قربان) در ادارات و شرکتهای تابعه صندوق بازنشستگی کشوری و همچنین برنامه ریزی و کمک به برگزاری با شکوه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و تسهیل و ترغیب حضور ذینفعان صندوق به ویژه بازنشستگان عزیز و همکاران محترم ستادی و شرکت‌های تابعه در این رویداد مهم تعریف شده است.

در همین زمینه، نخستین نشست حضوری و وبیناری فرماندهان حوزه و پایگاه های بسیج زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت برگزار و هماهنگی های اولیه برای تحقق دو هدف موردنظر برگزار شد.

در این نشست، مقرر شد تا هر یک از فرماندهان بسیج نسبت به ارائه پیشنهاد در خصوص استفاده از ظرفیت های هلدینگ ها و شرکت های تابعه جهت کمک به برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم اربعین حسینی اقدام کنند. همچنین مقرر شد، برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد بستر مناسب جهت حضور بازنشستگان عزیز تحت پوشش صندوق در این مراسم صورت گیرد تا این عزیزان بتوانند با استفاده از امکانات و تمهیدات برنامه ریزی شده و سایر ظرفیت های موجود، از مراسم پرفیض اربعین استفاده کنند.

همچنین در این نشست مقرر شد با تشکیل ستاد «غدیر تا اربعین»، تمامی شرکت های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری نسبت به برگزاری برنامه هایی مناسب و در شأن عید بزرگ غدیر، با هدف تبیین و زنده نگاه داشتن و ترویج فرهنگ و فلسفه عید بزرگ شیعیان اقدام کنند.