مهم‌ترین دستاوردهای فناورانه و خدمات غیرحضوری

صندوق بازنشستگی در تمامی استانهای کشور دارای نمایندگی فعال است؛ بطوری که کلیه امور مربوط به بازنشستگان و موظفین در همان استان انجام می گیرد و امکان دریافت فیش و حکم حقوقی به صورت غیرحضوری از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق (https://eservices.cspf.ir) و نرم افزار صبا فراهم شده است.

سیستم‌های مکانیزه صندوق بازنشستگی کشوری این امکان را به وجود آورده است تا کلیه اطلاعات بازنشستگان و موظفین از دفاتر نمایندگی صندوق در مراکز استانها همه روزه با سیستم مرکزی تبادل شده و امکان صدور احکام بازنشستگان در مراکز استان ها فراهم گردد.

صندوق بازنشستگی کشوری برای جلوگیری از پرداخت وجوه غیرقانونی، دفاع از حقوق بازنشستگان ساکن در کشورهای خارجی که به هر دلیل به صندوق دسترسی ندارند و افزایش امنیت و اعتبار فرآیند کار در این بخش، مدتی است که اقدام به احراز هویت شخص بازنشسته از طریق ارتباط تصویری با نرم افزار اسکایپ، صدور معرفی نامه یکساله برای وکیل شخص بازنشسته مقیم خارج و همچنین احراز هویت وراث آنان در خارج از کشور (به غیر از وراث اناث) کرده است. این خدمت اخیرا در نرم افزار صبا نیز در دسترس قرار گرفته است.

در مرکز ارتباط با ذینفعان صبا (پاسخگویی تلفنی) ۲۵۰۰ صندوق بازنشستگی کشوری، کارشناسان پاسخگو، پاسخگوی بازنشستگان و مخاطبین این مرکز در روزها و ساعات اداری هستند.

به منظور توسعه صنعت گردشگری، ایجاد نشاط، امید به زندگی، تکریم و ارتقاء منزلت بازنشستگان و وظیفه بگیران ارجمند تورهای بازنشستگی برگزار می شود که امکان ثبت آن از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق فراهم شده است.

بانک اطلاعات نخبگان در سایت صندوق بازنشستگی برای تجلیل از بازنشستگان نمونه ملی و استانی در همایش روز ۲۵ ذی الحجه «روز خانواده و تکریم بازنشستگان» با هدف بزرگداشت مقام و منزلت بازنشستگان عزیز طراحی شده است.

در راستای بهبود کیفیت ارائه خدمات الکترونیک به بازنشستگان گرامی نرم افزار صبا (خدمات الکترونیک تلفن همراه) طراحی شده است. بازنشستگان گرامی می توانند با دانلود و نصب این برنامه در گوشی همراه خود از تمامی خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی بهره مند شوند.