مدیر استان کهگیلویه و بویر احمد خبر داد:

برگزاری جلسه شورای اقامه نماز با موضوع تشکیل مجمع خیرین مسجدساز

 جلسه شورای اقامه نماز با موضوع تشکیل مجمع خیرین مسجد ساز برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی استان کهگیلویه و بویر احمد، با حضور مدیر ستاد اقامه نماز ،مدیر صندوق بازنشستگی کشوری ،رئیس کانون های بازنشستگان کشوری و اعضای کانون های بازنشستگان استان کهگیلویه وبویر احمد جلسه شورای ستاد اقامه نماز با محوریت تشکیل مجمع خیرین مسجد ساز در ساختمان مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین قاسمی مدیر ستاد اقامه نماز استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک ولادت حضرت مهدی (عج) گفت: ستاد اقامه نماز، تلاش می کند تا فرهنگ اقامه نماز در جامعه ترویج شود و مهمترین پایگاه برای ترویج و بستر سازی اقامه نماز، ساخت مسجد است.

وی در ادامه افزود: اکنون بسیاری از مردم حاضرند تا در امور خدا پسندانه سرمایه گذاری کنند ولی برخی هم از نحوه تشکیل کانون مهمی چون «مسجد» بی اطلاع هستند که در این زمینه باید از ظرفیت اصحاب فرهنگ و هنر، علماء، مسئولین و اقشار مختلف مردم برای ترویج فرهنگ مسجد و مسجدسازی استفاده کنیم.

مدیر ستاد اقامه نماز استان افزود : امروزه مسجد علاوه بر محلی برای انجام فرائض دینی، کارکردهای سازنده، رشد دهنده و آموزنده ای چون آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، تربیتی ، ورزشی و یک محیط امن برای خانواده ها می باشد.

«محمد تقی جلیلی بهابادی» مدیر صندوق بازنشستگی استان با تاکید بر اینکه نماز باید به خوبی در جامعه اسلامی شناخته شود، یکی از محورهای مهم در ترویج نماز را گسترش مسجد محوری دانست و گفت: مساجد بایستی به جایگاه اصلی و کارکرد اصیل خود یعنی به مرکزیت تعاملات و مراودات مردم برگردند.

وی گفت: احیای قطبیت مساجد در مسائل اجتماعی به خودی خود به رونق مساجد اضافه می‌کند و موجب ترویج نماز می‌شود.

در پایان این جلسه مقرر شد با توجه به نقش محوری و جایگاه ارزشمند بازنشسته ها در اجتماع، برای شکل گیری مجمع خیرین مسجد ساز با محوریت بازنشستگان اقدام گردد.