مدیر صندوق بازنشستگی استان سمنان:

توجه به بازنشستگان باید نهادینه شود

آیین هفدهمین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان کشوری استان سمنان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان سمنان، همزمان با ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان، آیین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان استان سمنان با حضور مسئولین و جمعی از بازنشستگان و شش نفر از بازنشستگان نمونه استان سمنان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در عمارت بادگیر شهرستان سمنان برگزار شد.

حسینعلی پهلوانی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان سمنان در این آیین ضمن تبریک ۲۵ ذی الحجه و ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های صندوق بازنشستگی کشوری گفت:
بازنشستگی یعنی شکوه و عظمت؛ یعنی نور مطلق است و بازنشستگان جزو سرمایه و گنجینه های مهم کشور محسوب می‌شوند که بیش از سی سال از بهترین سالهای عمر خود را در سنگر خدمت گذراندند و باید از ظرفیت های این قشر زحمتکش در تمامی عرصه های جامعه به درستی استفاده شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودنند به وضعیت بازنشسته‌ها برسید و اگر مى‌خواهید در دستگاه شما افراد خوب کار کنند، راهش این است که به بازنشسته‌اى که الان هیچ کارى براى شما نمى‌کند، خوب برسید گفت: امروزه اگر ما آموخته و تجربه ای داریم از شما عزیزان است و تمامی مسئولان باید از ظرفیت و توانمندی‌های بازنشستگان عزیز استفاده کنند.

پهلوانی تاکید کرد: باید تمام سعی خود را برای حفظ تکریم و منزلت بازنشستگان انجام دهیم، چرا که توجه به بازنشستگان باید نهادینه شود و پیگیری امورات این عزیزان باید در اولویت کاری و برنامه های مسئولان دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

در ادامه این برنامه، اختری فر مدیر کانون بازنشستگان آموزش و پرورش سمنان و رئیس شورای موقت کانون های استان سمنان با تقدیر و تشکر از عملکرد صندوق بازنشستگی کشوری استان سمنان خواستار رسیدگی تمامی دستگاه های اجرایی استان به بازنشستگان خود شد.

در جریان برگزاری این مراسم، از روسای کانون بازنشستگان کشوری استان سمنان و بازنشستگان نمونه استانی در شش بخش انتخاب شده توسط هیات داوران تجلیل شد.

براین اساس، در بخش علوم، آموزش و پژوهش جناب آقای محمد رضا لطفی، بازنشسته دانشگاه صنعتی شاهرود، در بخش فرهنگ و هنر جناب آقای حسن نیک منش، بازنشسته آموزش و پرورش شهرستان دامغان، در بخش فعالیت های کارآفرینی و ایجاد اشتغال سرکار خانم زهرا صادقی، بازنشسته آموزش و پرورش شهرستان دامغان، در بخش فعالیت های ورزشی و تندرستی، جناب آقای ابوالقاسم رهنما بازنشسته اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان، در بخش فعالیت های اجتماعی و عام المنفعه سرکار خانم صغری عبدالهیان بازنشسته آموزش و پرورش شهرستان دامغان و در بخش ایثار و فداکاری نیز جانباز سرافراز جناب آقای هادی باغبان بازنشسته دانشگاه سمنان به عنوان بازنشستگان نمونه مورد تجلیل قرار گرفتند.

شایان ذکر است آیین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان استان سمنان، امسال همزمان با سراسر کشور، برای هفدهمین سال پیاپی برگزار شد.