به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی استان قزوین،روز سه شنبه 27 آبان ماه 1404جناب آقای لطفی به عنوان بازرس صندوق بازنشستگی کشوری از مدیریت صندوق بازنشستگی استان قزوین بازدید به عمل آوردند،هدف این بازدید بررسی و ارزیابی نحوه اجرای طرح فواد 128 و ارزیابی کیفیت ارائه خدمات و چگونگی اجرای این طرح از سوی کارکنان به مراجعین بود.
آقای سعادتی مدیر استان ضمن عرض خیر مقدم در خصوص نحوه اجرای طرح فواد در استان قزوین به عنوان یکی از پروژه های مهم و استراتژیک،از اهمیت ویژه ای برخوردار میباشد و هرگونه همکاری و اجرای این طرح را بر اهمیت ارتقای کیفی و رفع موانع موجود برای خدمت رسانی هرچه بهتر به شهروندان محترم میدانند.
در ابتدا جناب آقای لطفی بازرس محترم ضمن بازدید محیطی و میدانی از بخش های مختلف اداره نحوه خدمت رسانی،وضعیت فضای اداری را بررسی کرد و در حین بازرسی با کارشناسان واحدهای مختلف درباره شیوه پاسخ گویی به شهروندان و میزان اطلاعات و آشنایی آنها با طرح فواد گفت و گو کرد و سوالاتی را در این زمینه مطرح نمودند و همچنین با تعدادی از مراجعین حضوری نیز مصاحبه کرده و نظر آنها را نسبت به رفتار کارکنان و طریقه پاسخگویی جویا شد.
بازرسی های میدانی و محیطی از سامانه های فواد در استان ها یکی از اقدامات مهم و اساسی در راستای ارزیابی عملکرد و شناسایی مشکلات و بهبود فرایندهای سازمان ها است و این بازرسی ها به منظور اطمینان از اجرای صحیح سیاست ها،دستور العمل ها و ارزیابی میزان رضایتمندی بازنشستگان و ذینفعان انجام شده و هدف اصلی از این بازرسی ارزیابی وضعیت فعلی طرح فواد،شناسایی چالش ها و مشکلات احتمالی و ارائه پیشنهادات و راهکارهای لازم برای بهبود و ارتقای این طرح میباشد،در ادامه آقای لطفی بازرس محترم با مدیر صندوق بازنشستگی استان قزوین دیدار کردهمچنین گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه های زیر دریافت نمود:
اطلاع رسانی عمومی و اقدامات انجام شده درباره سامانه فواد 128
بررسی مشکلات و چالش های موجود در فرایند های اجرایی
بررسی میزان رضایتمندی بازنشستگان و ذینفعان از خدمات ارئه شده
شناسایی نقاط قوت و ضعف سامانه
کیفیت پاسخگویی حضوری و تلفنی از طرف کارکنان و مدیریت به شهروندان و مراجعین
چگونگی دسترسی مراجعین محترم به مدیر استان و برنامه ملاقات مردمی
ارئه پیشنهادات و توصیه های اصلاحی برای بهبود سامانه
سطح آشنایی کارکنان صندوق با طرح فواد و چگونگی بهتر پیش بردن این طرح در مجموعه
نصب کدهای( QR ) برای سنجش و رضایت مردم و نظرسنجی آنها از این طریق
کیفیت فضای اداری اعم از محل انتظار و سیستم پاسخگویی به مراجعین
و اقداماتی که میتواند در راستای بهبود کیفیت خدمات در این راستا انجام شود
در انتها بازرس محترم پیشنهاداتی را برای بهبود و اصلاح فرایندها و همچنین تقویت زیرساخت های لازم برای ارتقای کارایی و اثربخشی سامنه فواد ارائه نمودند که مورد استقبال مدیر صندوق قرار گرفت که نشان دهنده تعهد و تلاش مستمر اداره صندوق بازنشستگی کشوری در جهت بهبود خدمات و ارتقای رضایتمندی بازنشستگان و ذینفعان است.