باهدف تسهیل پاسخگویی و رسیدگی به اسناد پزشکی بازنشستگان کشوری انجام شد؛

افتتاح مرکز اختصاصی پاسخگویی و رسیدگی به اسناد خسارت بیمه درمانی بازنشستگان/ گامی نو در خدمت‌رسانی به قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری در سال 1404

افتتاح مرکز اختصاصی پاسخگویی و رسیدگی به اسناد خسارت بیمه درمانی بازنشستگان/ گامی نو در خدمت‌رسانی به قرارداد بیمه تکمیلی
در آیینی که همزمان با دهه کرامت برگزار شد، مرکز اختصاصی خدمت‌رسانی به بازنشستگان کشوری در حوزه بیمه تکمیلی درمان، با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری و مدیران ارشد بیمه دانا به بهره‌برداری رسید.
به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، اوقانی آرانی، معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری، در این مراسم با اشاره به اهمیت این مرکز در بهبود کیفیت خدمات درمانی گفت: «افتتاح این ساختمان را که در سایه عنایات بانوی کرامت و امام رئوف به انجام رسیده، به فال نیک می‌گیریم و امیدوارم این خدمت‌رسانی مستدام باشد.» 

بیمه درمانی خدمتی هم پایه حقوق بازنشستگی

او با تأکید بر اینکه حقوق و بیمه تکمیلی دو خدمت اصلی صندوق به بازنشستگان هستند، افزود: «بیمه تکمیلی جایگاه بسیار مهمی نزد بازنشستگان دارد و حتی در بسیاری از نظرسنجی‌ها، اولویتی هم‌پایه با حقوق ماهانه برای آن قائل شده‌اند.»
اوقانی با اشاره به فرآیند طولانی انتخاب بیمه‌گر اظهار داشت: «از دی‌ماه سال گذشته فرآیند مناقصه و انتخاب بیمه‌گر آغاز شد و پس از بررسی‌های کارشناسی فراوان و چند نوبت تکرار مناقصه، سرانجام بیمه دانا به‌عنوان بیمه‌گر منتخب برگزیده شد. روند خدمت‌رسانی نیز از بامداد یکم اردیبهشت آغاز شده است.»
وی همچنین به نقش کلیدی کانون‌های بازنشستگی، مدیران استانی و همکاری نمایندگان بیمه دانا در تسهیل این مسیر اشاره کرد و افزود: «جلسات متعدد با کانون‌ها و تلاش‌های بخش فرهنگی صندوق، فضای مناسب‌تری برای این خدمت‌رسانی ایجاد کرده‌اند. ما بازنشستگان را سرمایه‌های اجتماعی و ستون خانواده‌ها می‌دانیم؛ اگر آنان را تکریم کنیم، در واقع خانواده و جامعه را تکریم کرده‌ایم.»

آمادگی کامل بیمه دانا برای خدمت به بازنشستگان

در ادامه، جعفری، مدیرعامل بیمه دانا، نیز با اشاره به تقویت زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و انجام شبیه‌سازی‌های تخصصی، اظهار داشت: «با آمادگی کامل برای پاسخگویی به نیازهای درمانی بازنشستگان وارد فاز اجرایی شده‌ایم و تمامی استان‌ها به‌صورت لحظه‌ای رصد می‌شوند تا خدمت‌رسانی بدون وقفه ادامه یابد.»
به گفته مدیرعامل بیمه دانا، در این ساختمان یک مرکز پاسخگویی اختصاصی و دو بخش تخصصی برای بررسی و تسویه مدارک درمانی پیش‌بینی شده است. خدمات درمانی به دو شکل حضوری و غیرحضوری ارائه خواهد شد؛ در حالت اول، مدارک درمانی پس از ارجاع به این مرکز، برابر هزینه‌های وارده تسویه می‌شود و در حالت دوم، در مراکز طرف قرارداد، هزینه‌ای از بازنشستگان دریافت نشده و خدمات به‌صورت مستقیم ارائه خواهد شد.

ضرورت هم افزایی بین بیمه گر و بیمه گذار

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی بین بیمه‌گر و بیمه‌گذار در قراردادهای بزرگ، گفت: «وجود فراز و فرود در فرآیندها امری طبیعی است اما بهترین راهکار، استمرار جلسات هماهنگی و همکاری نزدیک است.»
به گفته وی، در خصوص توسعه دامنه خدمات، رایزنی‌هایی با نهادهای بالادستی در حال انجام است که در صورت تحقق، ارزش‌آفرینی مضاعفی برای جامعه هدف به همراه خواهد داشت.
جعفری همچنین از پروژه‌محور شدن منابع و مصارف صندوق خبر داد و افزود: «با آسیب‌شناسی دقیق، دلایل بی‌انضباطی مالی شناسایی و مرتفع شده و سیستم مالی پروژه‌ای، مشابه آموزش و پرورش، از سایر فرآیندها تفکیک گردیده است. این رویکرد در حوزه‌های دیگر از جمله حمل‌ونقل نیز دنبال می‌شود تا با بهره‌گیری از تجربیات گذشته، خدمات بهینه‌تری به بازنشستگان ارائه شود.»
 
در پایان، اوقانی آرانی با تبریک آغاز این خدمت جدید، از تیم اجرایی و مدیرعامل بیمه دانا برای همکاری مؤثر تقدیر کرد و ابراز امیدواری نمود که این مرکز نقطه آغازی برای ارتقای بیش از پیش خدمات درمانی به بازنشستگان کشوری باشد.
شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
14:11
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید