در هجدمین نشست شورای فناوری اطلاعات دولت مطرح شد؛

قدردانی آذری جهرمی از همکاری “شرکت انبارهای عمومی” در اجرای طرح سامانه جامع انبارها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نایب رییس شورای اجرایی فناوری اطلاعات دولت از همکاری شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) در راستای اجرای طرح سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا قدردانی کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نایب رییس شورای اجرایی فناوری اطلاعات (دولت الکترونیک) در هجدمین جلسه این شورا که روز دوشنبه ۱۰ آذرماه امسال با حضور رئیس جمهور و جمعی از وزراء برگزار شد از همکاری مناسب و نقش آفرینی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در اجرای طرح سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا، تشکر و قدردانی کرد.

نایب رییس شورای اجرایی فناوری اطلاعات دولت در ابتدای جلسه آغاز بهره برداری و شروع به کار «سامانه جامع تجارت» و زیر سامانه‌های مرتبط آن، از جمله «سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا» از سوی رییس جمهور، اظهار داشت: دولت ۵ هزار و ۷۰۰ خدمت شناسنامه دار دارد که باید به مردم ارایه شود. از این تعداد ۳هزار و هفت خدمت قابلیت الکترونیکی شدن دارند و نزدیک ۸۰ درصد این خدمات تا امروز الکترونیکی شده‌اند. اکنون در ۹۰ درصد روستاهای کشور امکان دسترسی به خدمات الکترونیکی با تلاش دولت تدبیر و امید فراهم شده است.

آذری جهرمی ادامه داد: ۳ خدمت از این میان که بسیاری مهم هستند که توسط وزارت اقتصاد صورت گرفته است. وزارت اقتصاد در توسعه سیستم الکترونیکی و دیجیتال کردن خدماتش جز دستگاه‌های پیشرو است. سامانه جامع خزانه‌داری الکترونیکی، مجامع الکترونیک و سامانه جامع توزیع سود سهام آمده رونمایی است امروز و با صدور دستور شما فعالیتشان شروع خواهد شد.

وزیر ارتباطات گفت: اقداماتی متناسب با ساختاری که در مصوبه بود به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد. برای اجرایی شدن استفاده از سامانه جامع تجارت که مدیریت مرکزی اجرای آن با وزارت صمت است، دستگاه‌های متعددی همکاری داشتند.

وی گفت: وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان گمرک، وزارت راه‌ وشهرسازی، سازمان بنادر دریانوردی و فرودگاها، سازمان راه‌داری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شرکت‌های حمل‌ونقل و همچنین انبارهای بخش خصوصی (بخشی) ‌به فعالان اقتصادی کشور اختصاص داشت، وزارت جهاد کشاورزی در این مقوله نقش مهمی داشتند.

آذری جهرمی با بیان این‌که بیمه مرکزی و بانک مرکزی که نقش مهمی در حوزه تجارت دارند نیز در اجرای این سامانه دخیل بوده‌اند، افزود: ۲۲ سازمان و دستگاه هم وظیفه صدور مجوز و نظارت بر استانداردهای حوزه تجارت را برعهده دارند که آن‌هم برای اجرا این سامانه وظایفی را برعهده گرفتند.

وی با اشاره به موضوع مهم ساماندهی انبارهای کشور و مباحث مطرح شده در این خصوص از جمله نظارت دقیق بر موجودی انبارها و جلوگیری از احتکار کالاها و برنامه ریزی برای عرضه مناسب کالاها به دست مردم، گفت: «مجموعه تابعه وزارت رفاه یعنی انبارهای عمومی همکاری خوبی را در این زمینه داشته است.»