توافق ایسا و ایفاد برای گسترش حمایت های اجتماعی از کشاورزان

جاه طلبی جهانی برای دستیابی به حمایت اجتماعی جهانی، تقویت دامنه پوشش و حمایت از جمعیت روستایی را بسیار مشکل کرده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری و به نقل از اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی (ISSA)، این اتحادیه با صندوق بین المللی توسعه کشاورزی (IFAD) توافق کردند تا برای گسترش و ارتقاء بیمه های اجتماعی در مناطق روستایی باهم همکاری کنند.


جمعیت روستایی نسبت به خطرات آسیب پذیرتر هستند و اغلب آنها از دسترسی به نظام های حمایت اجتماعی محروم می مانند. سازمان ملل متحد (UN) اهدافی را برای اجرای نظام های حمایت اجتماعی مناسب و در نظرگرفتن آنها برای تمامی اقشار جامعه و همچنین دستیابی فقرا و افراد آسیب پذیر به دامنه پوشش قابل توجه تا سال ۲۰۳۰، مورد توجه قرار داده است.
برای اجرایی کردن این اهداف ضروری است تا بر نیازهای جامعه روستایی تاکید ویژه ای شود که اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی و صندوق بین المللی توسعه کشاورزی در این حوزه باهم همکاری خواهند کرد. دو طرف، تفاهم نامه همکاری را در ۷ فوریه ۲۰۱۹ در دفتر مرکزی IFAD واقع در رم ایتالیا امضاء کردند.


پروفسور جواچیم بروِر رییس ISSA در این زمینه عنوان کرد: امروز ما برای فراهم کردن شرایط کاری و زندگی بهتر برای کشاورزان و خانواده های آنها، همکاری می کنیم.


جواچیم بروِر و گیلبرت هونگبو رییس IFAD با هدف “مشارکت برای حمایت از ظرفیت سازمانی موسسات عضو ایسا به منظور گسترش دامنه پوشش موثر کارگران در مناطق روستایی” این تفاهم نامه همکاری را امضاء کردند.


گزارش اتحادیه بین الملل تأمین اجتماعی (ISSA) درخصوص ۱۰ چالش جهانی برای تأمین اجتماعی، نیازمند خاتمه دادن به شکاف دامنه پوشش است که یکی از مهمترین اهداف موسسات بیمه های اجتماعی است.


به گفته سازمان بین المللی کار(ILO)، نزدیک به ۵۶ درصد از جمعیت مناطق روستایی در مقایسه با ۲۲ درصد جمعیت مناطق شهری دارای فقدان پوشش سلامتی هستند. از اینرو، همکاری مشترک میان ISSA و IFAD بسیار حائز اهمیت است چراکه نظام های بیمه های اجتماعی پویا و فراگیر ابزارهای قدرتمندی برای مبارزه با نابرابری و فقر، تقویت تحولات روستایی پایدار و فراگیر به شمار می روند.

اخیراً ایسا نیز برای حمایت اجتماعی جهانی به مشارکت جهانی متعهد شده و خواستار دستیابی به حمایت اجتماعی جهانی تا سال ۲۰۳۰ شده است.