دستیابی به حمایت اجتماعی جهانی تا سال ۲۰۳۰

کشورهای عضو سازمان ملل متحد با هدف توسعه پایدار متعهد شدند که برای دستیابی به حمایت های جهانی تا سال ۲۰۳۰ تلاش کنند.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری و به نقل از اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی (ISSA)، ایسا برای مشارکت جهانی در دستیابی به حمایت اجتماعی متعهد شده است که با همکاری و مشارکت سازمانها و شرکای بین المللی در دستیابی به این هدف، کمک خواهد کرد.

جامعه بین المللی برای دستیابی به حمایت اجتماعی جهانی تا سال ۲۰۳۰ تلاش خواهد کرد و سازمان بین المللی کار یک کنفرانس بین المللی در تاریخ ۵ فوریه ۲۰۱۹ مصادف با ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ در ژنو برگزار کرده است که در این کنفرانس، کشورهای عضو سازمان ملل متحد متعهد به اجرای نظام های حمایت اجتماعی مناسب ملی شدند و تبیین شد پوشش قابل توجهی از فقرا و قشر آسیب پذیر تا سال ۲۰۳۰ صورت گیرد.

این کنفرانس فرصتی برای تقویت مشارکت جهانی برای حمایت اجتماعی جهانی در دستیابی به اهداف توسعه پایدار فراهم کرد. در ادامه این کنفرانس میشل باچلت، کمیسار عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد عنوان کرد که حمایت اجتماعی حق انسانی اساسی است و ابزاری ضروری برای کاهش فقر درنظر گرفته می شود.

اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی با بیش از ۳۲۰ سازمان تأمین اجتماعی در ۱۵۶ کشور همکاری می کند که این سازمانها به بیش از ۳ میلیارد نفر حمایت های اجتماعی ارائه می دهند. ایسا می تواند برای تقویت و بهبود پوشش حمایت اجتماعی، سرمایه انبوهی از تجربه و عملکرد مطلوب ارائه دهد. بنابراین این کنفرانس نه تنها فرصتی برای به اشتراک گذاشتن دانش است بلکه به عنوان بخشی از مشارکت جهانی برای سال ۲۰۳۰ محسوب می شود.

در این کنفرانس، مارسلو آبیرامیا کاتانو، دبیرکل اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی بیان کرد: ایسا متعهد به اهداف توسعه پایدار به ویژه دستیابی به هدف حمایت اجتماعی برای تمامی افراد تا سال ۲۰۳۰ است. ما افتخار می کنیم که با شرکای بین المللی و سازمانهای عضو اتحادیه همکاری می کنیم تا این هدف را به یک واقعیت تبدیل کنیم.

همچنین دبیرکل اتحادیه افزود: گسترش دامنه پوشش حمایت اجتماعی یکی از اولویت های مهم ایسا است که اتحادیه ضمن ارائه دستورالعملهای حرفه ای توسط مرکز تعالی، پایگاه اطلاعاتی از عملکرد های مطلوب برای حمایت سازمانهای تأمین اجتماعی در این زمینه فراهم کرده است که محصور کردن شکاف دامنه پوشش نیز ازجمله ۱۰ چالش جهانی تأمین اجتماعی است.