وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

راهکارهای جدید برای همسان سازی حقوق بازنشستگان پیش بینی شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در موضوع بازنشستگان آنچه باید مد نظر باشد همسان سازی حقوق و دستمزد است که باید راهکارهای جدید پیش بینی و اجرایی شود.
به گزارش مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در دومین روز از سفر خود به استان فارس در جمع نمایندگان تشکل های کارگری و بازنشستگان استان فارس افزود: تشکل های کارگری همراه و یار نظام بوده و هستند و همیشه در کنار امام(ره) قرار داشتند.
وی ادامه داد: در طول ۴۰ سال انقلاب جامعه کارگری همواره ایثارگر بوده و در دوران دفاع مقدس نیز حضور چشم گیر داشتند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در دوران جوانی کارگری را تجربه کردم و با این بخش بیگانه نیستم و به خوبی مشکلات را درک می کنم.
شریعتمداری یادآور شد: بسیاری از شاخص های اجتماعی روند روبه رشد افتخار آمیز است. در حوزه مباحث اقتصادی خشنود هستیم و انقلاب توانسته کاهش فقیر و غنی را کاهش دهد اما باید بیشتر تلاش کرد و انکار فاصله حداقل دستمزد و حداقل معیشت کار درستی نیست.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: به دلیل تحریم ها شاهد فاصله بین حداقل معیشت و حداقل دستمزد در کشور هستیم امیدوارم در شورای عالی کار به نتیجه مطلوبی برسیم و باید رقمی ثابت نیز در کنار افزایش قبول کنیم.
شریتعمداری یادآور شد: آبیاری بی حساب و کتاب یعنی ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای خرید خوراک دام هزینه می کنیم اما قیمت گوشت هر روز افزایش پیدا می کند اما اگر این ارز دولتی به درستی هزینه شود می توانیم به وضعیت کارگری و معیشت رسیدگی کنیم. ایجاد تشکل کارگری دستاورد انقلاب اسلامی است و امروز شاهد حضور گسترده انجمن های صنفی در فارس هستیم که رتبه دوم کشور را در اختیار دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در بحث قراردادهای کارگری باید دقت شود و از طرفی دستگاه های مربوطه در مورد برخورد با کارگران باید دقت بیشتری داشته باشند.
شریعتمداری یادآور شد: در موضوع بازنشستگان آنچه باید مد نظر باشد همسان سازی حقوق و دستمزد است که باید راهکارهای جدید پیش بینی و اجرایی شود.
وی در ادامه تاکید کرد: به زودی تشکل زنان سرپرست خانوار نیز راه اندازی می شود و در بحث سخت و زیان آور بودن برخی مشاغل نیز صحبت هایی در خصوص آتش نشانان مطرح بود که به نتیجه رسید و در بحث خبرنگاران و رانندگان نیز پیگیر هستم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص وضعیت تامین اجتماعی نیز گفت: امروز ۳۶۴ مرکز درمانی ملکی تامین اجتماعی داریم که در قبل از انقلاب صفر بود به همین دلیل باید هرچه سریعتر بدهی خود را به مراکز درمانی مختلف پرداخت کنیم تا جایگاه دفترچه تامین اجتماعی حفظ شود و کارگران در مراکز درمانی با مشکل مواجه نشوند.
وی ادامه داد: در بحث مطالبات تامین اجتماعی نیز موضوع تهاتر مطرح بود اما در سال گذشته اتفاقاتی روی داد که با مشکلاتی مواجه شدیم.