اصلی ترین دغدغه بسیج، حفظ ارزش ها و باورهای مذهبی و ملی

در آستانه هفته بسیج؛ فرمانده حوزه مقاومت بسیج صندوق: اصلی ترین دغدغه بسیج، حفظ ارزش ها و باورهای مذهبی و ملی

آذرماه هرسال یادآور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ برای تشکیل بسیج مستضعفین است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، بهبود خلیلی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج صندوق بازنشستگی کشوری ضمن تبریک هفته بسیج، برنامه های این هفته را که با شعار بسیج، دست قدرت خدا نام گذاری شده است، تشریح کرد.
وی بااشاره به آغاز هفته بسیج از روزجمعه ۲۹ آبان ماه اظهار داشت: نخستین روز با عنوان بسیج، ولایت و انتظار و شنبه۳۰ آبان ماه، دومین روز بسیج، با عنوان بصیرت و استکبار ستیزی نامگذاری شده است.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه به نامگذاری سایر روزهای هفته بسیج گفت: روز یک شنبه، یکم آذر ماه برابر با سومین روز بسیج به موضوع خودکفایی و اقتصاد مقاومتی، روز چهارم خودباوری و جهاد علمی و روز پنجم خانواده و سبک زندگی اسلامی اختصاص دارد.
بهبود خلیلی گفت: روز ششم وحدت و بیداری اسلامی و روز هفتم و پایان هفته بسیج ایثار و شهادت نامگذاری شده است.
وی در ادامه با یادآوری فرمان تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، حضرت امام خمینی (ره) در روز چهارم آذرماه ۱۳۵۸ درجمع نیروهای سپاه پاسداران مرکز تهران برای تشکیل بسیج مستضعفین تصریح کرد: امام (ره) همواره تأکید داشتند یک مملکت باید بعد از چند سال با ۲۰ میلیون جوان بیست میلیون تفنگدار داشته باشد ، بیست میلیون ارتش داشته باشد و یک چنین مملکتی آسیب بردار نیست.
خلیلی تصریح کرد: هدف امام (ره) از تشکیل بسیج و داشتن ارتش بیست میلیونی صرفا” آماده باش نظامی نبود ؛ بلکه بسیج همه جانبه برای حل مشکلات جامعه بدست خود مردم بود همانند بسیج دانشجویی ، بسیج دانش آموزی ، بسیج کارگری و بسیج کارمندی. در واقع ایجاد یک نهاد اجتماعی انقلابی که هدفش پاسداری از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و حل موانع و مشکلات کشوربود.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به سخنان دیگری از امام (ره) درباره بسیج اظهار داشت: بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل، طراوت یقین وحدیث عشق می دهد. وی مفهوم این سخن حضرت امام (ره) را ثمره و گستره ی بسیج خواند و گفت: این سخن تنها به یک زمان و دوره تاریخی خاصی مربوط نیست.حضرت امام (ره) بسیج و بسیجی بودن را یک افتخار در عین حال یک تفکر بنیادین می دانستند که می تواند برای همه کشور ها الگو شود.
خلیلی با اشاره به این که، امام خمینی (ره) افتخارشان براین بود که بسیجی هستند و به خلوص و صفاى بسیجیان غبطه مى خوردندگفت:امام (ره) معتقد بودند اگر ندای دلنشین تفکر بسیجی در کشور طنین انداز شد، چشم طمعِ دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد شد والا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج صندوق بازنشستگی کشوری همزمان با گرامیداشت هفته بسیج به فرازی از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره بسیج اشاره کرد که فرموده اند: بسیج عبارت است از مجموعه ای که در آن پاکترین انسان ها، فداکارترین و آماده به کارترین جوانان کشور، در راه اهداف عالی این ملت و برای کمال رساندن و به خوشبختی رساندن این کشور جمع شده اند… بسیج عبارت است از تشکیلاتی که در آن افراد متفرق، تنها به یک مجموعه عظیم و منسجم، به یک مجموعه آگاه، متعهد، بصیر و بینا به مسائل کشور و به نیاز ملت، تبدیل می شوند. مجموعه ای که دشمن را بیمناک و دوستان را امیدوار و خاطرجمع می کند؛ در حقیقت همه انسان های مومن، آگاه، بصیر، عاشق، متعهد و علاقمند و آگاه به کار، در هر میدانی از میدان ها هستند که برای ملت مفید است، جزء بسیج هستند، لذا بسیج یک نام مقدس است.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج صندوق بازنشستگی کشوری، مهم ترین و اصلی ترین فکر و دغدغه بسیج را حفظ ارزش ها و باورهای مذهبی و ملی دانست و گفت: اگر در دوران دفاع مقدس تمام قوای کشور تمام قد در مقابل دشمن ایستادگی کردند، به این علت بود که ارزش های سازنده ای که به برکت انقلاب اسلامی زنده شده بود، حفظ و تقویت شود.
وی درپایان اشاره کرد: امروز به اعتراف دوست و دشمن، نقش بسیج در حفظ و ایجاد امنیت میهن اسلامی با فرماندهی ، فرمانده کل قوا رهبر معظم انقلاب؛ حضرت آیت الله خامنه ای (دامت برکاته) مایه افتخار و سربلندی اسلام شده است و ایران اسلامی با ثبات ترین و امن ترین کشور منطقه و جهان است و این گرانبهاترین ارزش در دنیا محسوب می شود .