پنجمین غول اقتصادی کره در ایران

پتروشیمی و گردشگری در اولویت سرمایه‌گذاری

توافق هسته‌ای برجام فرصت طلایی را پیش روی اقتصاد ایران قرار داده است. دکتر محمود اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در دیدار با مدیران ارشد گروه اقتصادی لوته کره جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی زیرمجموعه‌های این صندوق، افزود: ایران با بیش از ۷۵ میلیون نفر جمعیت و برخوردار بودن از همسایگانی با جمعیت بیش از ۳۰۰ میلیون نفر و دسترسی‌های مناسب و قرار گرفتن در منطقه ژئوپولتیک، توان قابل ملاحظه‌ای برای جذب سرمایه‌گذاری و همکاری‌های مشترک دارد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، اسلامیان گفت: مالیات و هزینه نیروی انسانی پایین و برخورداری از قانون سرمایه‌گذاری خارجی مناسب از جمله مزیت‌های رقابتی ایران برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و فعالیت‌های مشترک به شمار می‌آید.
وی اظهار کرد: نگاهی به اتاق‌های اشغال شده هتل‌های ایران در هفته‌های اخیر حاکی از استقبال قابل ملاحظه شرکت‌های خارجی برای حضور در بازار بزرگ ایران و منطقه غرب و جنوب غرب آسیاست که در صورت برنامه‌ریزی مناسب می‌توان حداکثر استفاده را از این رفت و آمدها داشت.
در این نشست لیم بیونگ یون مدیر عامل و مدیر ارشد استراتژیک هلدینگ لوته با اشاره به جایگاه ویژه این مجموعه در بین گروه‌های بزرگ اقتصادی کره، گفت: گروه لوته در سال ۲۰۱۴ پس از گروه‌های بزرگ سامسونگ، هیوندای، SK و ال جی توانست با فروش بیش از ۷۴ میلیارد دلاری در کره به جایگاه پنجم دست یابد.
او تعداد کارکنان شاغل در زیر مجموعه‌های گروه را بیش از ۶۰ هزار نفر در بیش از ۲۰ کشور جهان عنوان کرد و افزود: لوته در حال حاضر در بخش مختلف از جمله پتروشیمی، هتل‌داری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای فعالیت دارد.
وی با اشاره به جایگاه هفدهم لوته در بین گروه‌های اقتصادی آسیا گفت: هدف‌گذاری گروه در سال ۲۰۲۰ دستیابی به جایگاه دهم در این قاره است، از این رو آمادگی کامل خود را برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های پتروشیمی و گردشگری اعلام می‌کنیم.