دکتر ربیعی در همایش روز بسیج کارگری و تجلیل از ۱۴ هزار شهید والا مقام جامعه کارگری: جامعه امروز به آرامش و امید به آینده ای بهتر نیاز دارد

دکتر ربیعی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام بویژه شهدای جامعه کارگری افزود : به روح شهدای والامقام و امام شهدا (ره)‌ سلام و برای مقام عظمی ولایت سلامت و عزت روزافزون آرزو می‌کنم.
دکتر ربیعی گفت : من خود نیز کارگر یک شرکت خودرو سازی بودم و در راه اناداز اولین پایگاه بسیج نقش ایفا کرده ام و حضورم در این جمع به عنوان یک کارگر شرکت خودر وسازی و فعال در بسیج کارگری است .
وی نامگذاری روزی را به عنوان بسیجیان کارگر نوعی نماد سازی است و امروز شاهد وجهی از جلوه های کارگران هستیم زیرا معتقدم همه کارگران بسیجی اند.
دکتر ربیعی با اشاره به فرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر شکل گیری بسیج یادآور شد : بر همه ماست که به عنوان بسیجیان صحنه کار و تولید، همواره آن منشور مقدس را نصب‌العین خود در تمام امور قرار داده و بر مبنای آن عمل کنیم.
وی افزود : ما همگی عمیقاً بر این باوریم که بسیج، جویبار زلال تفکر عاشقانه امام و چشمه‌سار جوشان محبت و عشق به کردگار است.
وی خاطر نشان کرد: من اگرچه افتخار بر تن کردن لباس سبز پاسداری را برای خویش چون دری گرانبها در خاطر دارم، اما خداوند توفیق آن‌را عطایم نکرد که به لباس خاکستری بسیج نیز مزین شوم. اما به واسطه سابقه قرابت دل‌هایی که خلعت‌های سبز و خاکستری را به تن می‌کردند، بر مسئولیت‌های به تن کردن این لباس خاکستری آگاهم. زمانی صاحبان این لباس میدان مبارزه‌شان مشخص‌تر بود. دفاع از آب و خاک، مرز، و جان و مال مردمان این سرزمین را می‌شد با چشم سر دید و جهت حرکت تعریف شده بود. اما امروز با وضعیت دشوارتری مواجه هستیم. امروز بسیجی بودن در عرصه نظامی تعریف نمی‌شود.
دکتر ربیعی افزود : رهبر بسیجیان چه زیبا بیان می‌کنند «هر یک از آحاد قشرهای مختلف جامعه که دارای روحیه حساس مسئولیت و ایمان باشد، بسیجی است.» به این ترتیب لباس خاکستری را باید با چشم دل به تن هر کسی دید که مسئولانه در راه ایمان خویش گام برمی‌دارد. و آن‌گاه که می‌گویند «شما جوانان بسیجی و جوانان مؤمن، آگاهی را با احساس مسئولیت و شور و شعور همراه کنید.» شور و شعور را خصیصه بسیجی برمی‌شمارند.
وی با یادآوری یاد و خاطره شهید بروجردی و دیگر شهدای سلحشور تصریح کرد: ایمان، آگاهی، شور و شعور در اخلاق به یکدیگر پیوند می‌خورند. در همان خلعت سبز، اسطوره‌های اخلاق را به چشم دیده‌ام. اسطوره‌هایی که ایمان‌شان زبانزد، آگاهی‌شان نورانی‌بخش و قلعه استوار اخلاق بودند، و می‌شد در پناه اخلاق‌شان امنیت را احساس کرد. و امروز نیز باید بسیج بیش از هر زمان دیگری حافظ امنیت فردی و جمعی و دنبال کردن اخلاق باشد و از همین رو تاکید می کنم که بسیج باید موتور حرکت پیشرفت و حرکت جمعی باشد . چرا که امروز به کار و تلاش خستگی ناپذیر و نوآوری و خلاقیت نیاز داریم .
وی حمایت از برنامه های اقتصادی دولت ، ایجاد فضای آرام در جامعه ، پیشگیری از تنش و افزودن بر امید مردم برای آینده بهتر و افزایش انسجام و همدلی و کمک به اعتماد عمومی را وظیفه همگان بویژه بسیجیان دانست و یادآور شد : باید آگاه باشیم برخی در داخل و خارج به دنبال نامید کردن مردم هستند و ما نباید به بستر چنین حرکتهایی اجازه شکل دهی دهیم .
وی به تشریح نقش بسیجیان در شرای کنونی پرداخت و گفت : در زمان جنگ کارگران بسیجی برای حفظ خاک جنگیدند اما امروز باید با حرکتی جهاد گونه و بسیجی وار برای حفظ و توسعه تولید ملی اقدام کنند .
وی با تاکید بر اینکه به تحول اقتصادی نیاز داریم یادآور شد: پیش نیاز چنین تحولی تغییر فرهنگ است و باید تولید محوری در جامعه به یک ارزش تبدیل شود . و با عزم ملی و با حرکت بسیجی باید در این جهت حرکت کنیم .
وی افزود : زمانی چون کوه ایستادیم. نه تنها اقتصادمان مقاومتی بود، بلکه در برابر بمب و موشک‌های دشمن نیز چون کوه مقاومت کردیم. امروز به فضل الهی، مقاومت در برابر بمب و موشک‌ها در میان نیست، اما وقتی اقتصادمان مقاومتی خواهد شد که بسیج با پاکدستی، با ایجاد امنیت کسب و کار، با خلق روحیه همکاری و تعاون، و با همان احساس مسئولیت مبتنی بر ایمانی که مقام معظم رهبری بدان اشاره می‌کنند، زمینه کار و تلاش را در حیطه مأموریت‌های ذاتی خود فراهم آورد.
گفتنی است در این مراسم همچنین از کتاب ” این دست های بوسیدنی” از جمله آثار حوزه دفاع مقدس با حضور دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، حجت الاسلام ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی ، سردار کاظمینی و نیز مدیر عامل ایران خودر رونمایی شد .