دکترربیعی درهمایش تجلیل از حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس : کارگران بسیجی باید فرهنگ کار و بهره وری را ترویج کنند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی دکتر ربیعی اظهار داشت: گاهی مقطعی از تاریخ یک ملت ، برکل تاریخ آن ملت سایه می افکند . دفاع مقدس نیزبیانگرهمان واقعه تاریخی است. لذا باید با پاسداشت هفته دفاع مقدس اهمیت این واقعه تاریخی را به نسل های جدید یاد آورشویم .
وی افزود : ‌نسل های آینده ،باید بدانند که مقاطعی چون بهمن ۵۷ وشهریور۵۸را نباید فراموش کنند .
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد : هدف از این یادآوری ها ، به یادآوردن نکاتی برای نسل امروز و نسل های فردا است. اینکه ‌ایستادگی در برابرتجاوز را باید به نسل های آتی ایران یادآورشویم که ایرانی همان قدر که مهربان و مسالمت جو است در مقابل حرف زور هم مقاومت وایستادگی می کند و از جان شیرینش هم مایه می گذارد .
وی یاد آورشد :‌درتحولات اجتماعی یک نسل معمولا محوریت را دارد اما درجنگ هشت ساله پیرمردان وپیرزنان باکمک های خود درکنارنوجوانان درجبهه های جنگ حضورداشتند .

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد : درهمه کشورهایی که جنگ را تجربه کرده اند درهیچ کجای دنیا مانند ایران ،یک ملت این گونه درجبهه های جنگ ایستادگی نکرده اند .

دکتر ربیعی در تشریح ابعاد دفاع مقدس به عوامل و محورهای اساسی در ایستادگی در برابر تجاوز دشمن اشاره کرد و یادآور شد : فداکاری یکی از مهمترین عواملی بود که در جنگ ۸ ساله نقش آفرینی کرد. اینکه نه یک نسل بلکه چند نسل از پیر و جوان در کنار یکدیگر جان خود را تقدیم انقلاب و نظام کنند ، بدون اینکه اجباری در کار بوده باشد با هیچ منطقی سازگار نیست جز اینکه این موضوع به کارآمدی دین و مدیریت دینی در کشور به عنوان دومین عامل باز می گردد.
وی افزود : ولایت فقیه با مدیریت دینی و با اتکا و توکل بر خداوند متعال توانست جنگ ۸ ساله را راهبری نماید .

دکتر ربیعی به سومین عامل در این زمینه نیز اشاره کرد و گفت : سومین عاملی که باعث پیشرفت در دفاع مقدس شد انسجام ملی بود . ما در دفاع مقدس شاهد بویم که از همه ادیان ، مذاهب و قومیت ها در کنار یکدیگر در برابر تجاوز دشمن ایستادگی کردند. بنابراین تشریح و یادآوری ابعاد این عوامل به نسل حاضر و نسل های بعدی اهمیت می یابد.

وی خاطرنشان کرد : قبل از شروع جنگ جنبش کارگری کشور با حضورو فعالیت خود در واحدهای تولیدی مانع از اختلال در روند تولید و اقتصاد کشورشدند .

وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی با اشاره به شهدای کارگری ترورهای کورمنافقین نیز گفت : ‌شهدای کارگری هم درجبهه های جنگ نقش داشتند و هم در سنگر واحدهای تولیدی به ایفای نقش پرداختند .
وی تصریح کرد :‌درزمان جنگ با وجود اینکه ‌دستمزدها حتی یک ریال هم اضافه نشد اما کارگران با حضور فعال خود در واحدهای تولیدی ازجنگ ودفاع مقدس پشتیبانی کردند .

دکترربیعی بااشاره به تحقق حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد :‌کار وتولید باید به عنوان یک ارزش تلقی شود وکارگران وبسیجیان کارگرباید فرهنگ کاروبهره وری را ترویج کنند تااقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی شکل گیرد .

وزیرتعاون، کار ورفاه اجتماعی افزود :‌دولت تدبیر و امید بارای مردم انتخاب شده وبه دنبال رونق تولید وتوسعه صنعتی است .

وی با بیان اینکه باواردات های میلیاردی و اقتصاد وارداتی نمی شود اقتصاد ملی و مقاومتی را محقق کرد اظهارداشت :‌باید فرهنگ استفاده ومصرف تولیدات داخلی ازقبیل نساجی ، لوازم خانگی و مواد غذایی در جامعه ترویج شود .

دکترربیعی درادامه گفت :‌درزمان جنگ کارگران بسیجی برای حفظ خاک جنگیدند و امروز باید با حرکتی جهاد گونه و بسیجی واربرای حفظ و توسعه تولید ملی اقدام کنیم .

وزیرتعاون،‌کار ورفاه اجتماعی یاد آورشد :‌اگرامروز غرب ازموضع تکریم باماسخن می گوید ناشی از مقاومت و ایستادگی بسیج است و کارگران باید فرهنگ کار و بهره وری را ترویج کنند .