با هدف پوشش بیمه‌ای صادرات هلدینگ‌های صندوق بازنشستگی کشوری؛

صندوق‌های بازنشستگی کشوری و ضمانت صادرات ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق ضمانت صادرات ایران با هدف حمایت از توسعه صادرات کشور و بیمه محصولات صادراتی هلدینگ‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از شانا، تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های بازنشستگی کشوری و ضمانت صادرات ایران با هدف ایجاد چارچوب همکاری در زمینه حمایت از توسعه صادرات کشور و افزایش سرمایه‌گذاری خارجی ظهر روز پنجشنبه، ۲۸ اردیبهشت‌ماه در حاشیه دومین روز از بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی امضا شد.

بر اساس این تفاهم قرار شده است هلدینگ‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری محصولاتشان را تحت بیمه صندوق ضمانت صادرات کشور صادر کنند و چنانچه احیاناً در پروسه صادرات با مشکلی روبه‌رو شدند، صندوق ضمانت صادرات خسارت آنها را پوشش دهد تا دارایی‌های این هلدینگ‌ها حفظ شود.

براساس این گزارش، ارتقای تأمین مالی صادراتی برای صادرکنندگان و سرمایه‌گذاران ایرانی فعال در حوزه صادرات کالا و یا خدمات و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و پژوهشی و بازاریابی طرفین در افزایش ضریب نفوذ خدمات صندوق و بیمه‌های اعتبار صادراتی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روز چهارشنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه) به‌طور رسمی آغاز به‌کار کرد، این رویداد هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ دایر است و ۳۰ اردیبهشت‌ماه (شنبه) به‌کار خود پایان می‌دهد. نمایشگاه امسال با رونق دوباره صنعت نفت شاهد حضور ۲۰۰ شرکت خارجی از ۱۳ کشور جهان است