با امضای تفاهم‌نامه ای در حضور وزیر تعاون و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری؛

فولاد اکسین ۵٠٠ هزار تن ورق فولادی برای شرکت گاز تامین می‌کند

تفاهمنامه همکاری بین شرکت ملی گاز ایران و شرکت فولاد اکسین خوزستان از شرکت های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور تامین ۵۰۰ هزار تن ورق فولادی مورد نیاز صنعت گاز، امضا شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری،  این تفاهم نامه که امروز (پنجشنبه، ۲۸ اردیبهشت‌ماه) در جریان برگزاری بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران و امضای ۱۰ تفاهم‌نامه‌ همکاری در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی به امضا رسید، قرار است ۵۰۰هزار تن ورق فولادی لازم را برای شرکت گاز تامین کند.

«سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «نعمت‌الله ترکی» در آیین امضای تفاهم‌نامه حضور داشتند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در حاشیه این مراسم از آغاز مطالعات طرح ذخیره‌سازی گاز جهت تأمین سوخت پایدار واحدهای تولیدی خبرداد و گفت: مواد اولیه لازم برای احداث مخازن گازی، ورق فولادی است که در شرکت فولاد اکسین تولید می‌شود.

وی همچنین افزود: طرح‌های فولادی ضمن اشتغال‌زایی برای بیش از ۲ هزار نفر، ارزش افزوده دو و نیم برابری برای صنعت فولاد اکسین خوزستان در پی خواهد داشت.

شرکت فولاد اکسین خوزستان در راستای تامین نیاز صنعت نفت، گاز و پتروشیمی اقدام به تولید طیف وسیعی از ورق های فولادی ساخت مخازن تحت فشار کرده است.

“علی محمدی” مدیر عامل شرکت فولاد اکسین در این آیین گفت: ورق‌های خریداری‌ شده تحت استاندارد API بوده و اسلب آن توسط شرکت فولاد مبارکه تولید می‌شود.

وی افزود: با نیروی متخصص بومی و تکنولوژی داخلی توانستیم به این سطح از تولید برسیم و با اتخاذ طرح های توسعه ای که از قبل در نظر گرفته شده بود، امیدواریم نیاز های نفت و گاز کشور را در تامین لوله های آلیاژی و API مرتفع کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین تصریح کرد: این قرارداد یک خرید انحصاری است، زیرا تنها سازنده اسلب آن در کشور شرکت فولاد مبارکه و تنها سازنده ورق آن شرکت فولاد اکسن خوزستان است.

به گفته محمدی، مبلغ این قرارداد از نظر مالی ۵۰۰ میلیون دلار در ازای تأمین ۵۰۰ هزارتن ورق فولادی است؛ این ورق‌ها طی ۱۸ ماه به شرکت مهندسی و توسعه گاز تحویل داده خواهد شد.