با مشارکت یک شرکت دانش بنیان؛

یک قطعه‌ موثر در دستگاه کنترل فشار شرکت لوله سازی اهواز بومی سازی شد

طراحی و ساخت شیرِ بی‌بار کننده‌ی فشار دستگاه هایدروتست در کارخانه‌ی چهار با مشارکتِ شرکتِ دانش بنیان انجام و بومی سازی شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی شرکت لوله سازی اهواز، «عادل مرادی»، مدیر تعمیرات و نگهداری ادر این باره گفت: سیستم فشار ساز دستگاه هایدروتست کارخانه ۴، ساخت شرکت هاهینکو آلمان بوده که در سال ۱۳۸۴ نصب و راه اندازی شد و اکثر قطعات، بویژه آنلودینگ ولوها، طراحی و ساخت خاص این شرکت است که به راحتی قابل تامین نبوده و تنها از این شرکت تهیه شود. لذا عدم تامین کالا طی این سالها باعث مشکلاتی در تولید شده بود.

مرادی افزود: توقفات متعدد و مشکلات بوجود آمده در حین تولید، بخش فنی را بر آن داشت تا برای رفع مشکل انلودینگ و جلوگیری از خروج ارز از کشور و بومی‌سازی این تجهیز نسبت به پیگیری، منبع یابی و تبادل اطلاعات با سازندگان داخلی اقدام کرده که در این راستا با شرکت دانش بنیان “سامان صنعت ناطق” در استان اصفهان موضوع ساخت انلودینگ مطرح و نمونه اولیه ساخته و در تاریخ ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ در هایدروتست کارخانه ۴ نصب و مورد تایید بخش فنی قرار گرفت.

مدیر تعمیرات و نگهداری همچنین یاداور شد: لازم بذکر است قبل از این نیز، با شرکت دانش بنیان، درخصوص ساخت پروپرشنال‌های تکر همکاری داشته و موفق به بومی سازی این کالا که ساخت شرکت رکسرود المان بوده شده است و بیش از ۲ سال ولو مذکور درحال استفاده است.