با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری؛

عملیات اجرایی احداث کارخانه فرآوری تصفیه و پالایش روغن‌های خوراکی در شرکت شیرخشک نوزاد پگاه شهرکرد آغاز شد

با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، عملیات اجرایی احداث کارخانه فرآوری تصفیه و پالایش روغن‌های خوراکی در شرکت شیرخشک نوزاد پگاه شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، «نعمت‌الله ترکی» در آئین کلنگ زنی احداث این کارخانه با بیان اینکه صندوق بازنشستگی درصدد است تا از طریق سرمایه گذاری های سودآور و مطمئن، بتواند تعهدات خود را به بازنشستگان در سطح کشور، عملی کند، گفت: در بخش های اقتصادی صندوق بازنشستگی طی ماه های اخیر فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است. در همین راستا سرمایه گذاری در بخش صنایع غذایی به ویژه سرمایه‌گذاری‌هایی که در جهت تأمین و تکمیل زنجیره مواد اولیه تولید محصولات است، از اهمیت ویژه ای برای ما برخوردار است.

وی رویکرد سال ۱۴۰۲ این صندوق در حوزه اقتصادی را رویکرد «سرمایه گذاری و توسعه» دانست تا این رویکرد بتواند در کنار تأمین سود مطلوب، وابستگی به واردات مواد اولیه به خصوص درحوزه های صنایع غذایی از جمله صنایع شیر ایران را کاهش داده یا مرتفع نماید.

ترکی گفت: با پیگیری های انجام شده در وزارت رفاه، دو هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری های جدید جهت استان محروم چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عملیات اجرایی آن ها در اولین روز از ایام نوروز ۱۴۰۲ آغاز شده و طرح احداث کارخانه فرآوری تصفیه و پالایش روغن های خوراکی نیز در راستای تکمیل همین زنجیره ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی همچنین روغن مخصوص شیرخشک نوزادان را یکی از نیازهای اولیه و اساسی تولید شیر خشک نوزاد دانست که با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی برای احداث این کارخانه، اشتغالی در حدود ۱۰۰نفر به صورت مستقیم را ایجاد خواهد کرد.

ترکی افزود: با احداث و بهره برداری از این کارخانه در آینده نزدیک، نیاز کشور به واردات این محصول مرتفع خواهد شد.

«حمید خدائی» مدیرعامل شرکت شیر خشک نوزاد پگاه نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی و هیأت همراه، گزارش عملکرد ۴ ساله این شرکت را در مقایسه با سال های پیش از آن تشریح و تحولات گسترده صورت گرفته طی این مدت در تمامی بخش های تولیدی، فنی، عمرانی، مدیریت منابع انسانی و خدماتی را تشریح کرد.

وی با معرفی پروژه های توسعه ای این شرکت افزود: با اجرای این سرمایه گذاری ها، سال ۱۴۰۲برای شرکت شیر خشک نوزاد پگاه، سالی متفاوت خواهد بود.

خدائی زمان ساخت و بهره برداری کارخانه روغن جهت تأمین چرخه مواد اولیه این شرکت را طی ۱۸ ماه اعلام کرد.