مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست با روسای کانون‌های بازنشستگی استان چهارمحال و بختیاری:

هزینه‌های حوزه بهداشت و درمان بازنشستگان کشوری بروز پرداخت می‌شود/هلدینگ گردشگری صندوق بازنشستگی تشکیل می‌شود/ دستگاه‌های اجرایی باید ملزم به اجرای قوانین حوزه بازنشستگی شوند

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: هم‌اکنون هزینه‌های حوزه بهداشت و درمان بازنشستگان کشور برنز پرداخت می‌شود.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط‌عمومی مدیریت بازنشستگی چهارمحال و بختیاری؛ “نعمت‌الله ترکی” روز پنجشنبه ۱۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در نشست با مدیران کانون‌های بازنشستگی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: ۴۰ هزار میلیارد ریال معوقات حوزه بهداشت و درمان طرف قرارداد صندوق بازنشستگی کشوری، اوایل آذرماه سال گذشته و همزمان با ۱۰ روز نخست دوران مدیریت جدید صندوق پرداخت شد.

وی افزود: فلسفه وجود و حضور صندوق‌های بازنشستگی در دنیا خدمت‌رسانی بیشتر به بازنشستگان هر جامعه است و در همین راستا باید از توان بازنشستگان در قالب سیاست‌گذاری‌ها و انتقال تجربه‌ها بهره‌گیری شود.

ترکی توجه جدی به تراز منابع ورودی و خروجی صندوق بازنشستگی را ضروری اعلام و تصریح کرد: در دنیا به‌ازای هر هفت شاغل یک بازنشسته وجود دارد و در ایران برعکس است؛ به همین دلیل نیز در قانون برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه کشور پیشنهادهایی برای کاهش مشکلات صندوق بازنشستگی کشوری با هدف ارتقای خدمات‌رسانی به جامعه هدف ارائه شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: توجه به حوزه بهداشت، درمان و نظام سلامت بازنشستگان از مهم‌ترین برنامه‌های این صندوق در سال‌جاری به‌شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه بیمه تکمیلی منابعی از دستگاه‌های اجرایی دریافت نشده اما برای سال‌جاری اصلاحاتی در نظر گرفته شده است، گفت: تلاش می‌کنیم تا بازنشستگان دارای بیماری خاص از خدمات بیشتری در حوزه بهداشت و درمان بهره‌مند شوند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: پیگیری لازم برای راه‌اندازی مرکز خدمات‌رسانی بهداشت و درمان به بازنشستگان چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود. همچنین ساخت و راه‌اندازی خانه امید چهارمحال و بختیاری با اولویت پیگیری خواهد شد.

ترکی با بیان اینکه الزام دستگاه‌های اجرایی به اجرای قوانین مربوط به بازنشستگان می‌تواند در ارتقای رفاه و سلامت این گروه بزرگ جامعه ایرانی کمک کند، گفت: پراکندگی حوزه گردشگری در صندوق بازنشستگی کشوری بسیار زیاد است و بزودی این پراکندگی تجمیع و تا پایان بهار امسال در قالب یک هُلدینگ گردشگری سامان‌دهی می‌شود.

وی با بیان‌اینکه بخش‌های مختلف حوزه اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری تقویت و بازنشستگان زیرمجموعه این صندوق از منافع آن بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: شرکت‌های زیان‌ده زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری منحل و برخی شرکت‌های دیگر نیز ادغام خواهند شد.

وی یادآور شد: توجه به توسعه سرمایه‌گذاری در دستور کار صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارد تا بتوان به منابع و منافع بهتری برای ارتقای حوزه خدمات رفاهی بازنشستگان دست پیدا کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: در هر استان می‌توان با تشکیل شرکت‌های تعاونی برای اجرای ابرپروژه‌هایی در سطح ملی گام برداشت.

وی گفت: نظارت بر تمامی فعالیت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری ضروری است و در همین راستا شفاف‌سازی در دستور کار قرار دارد که هر فردی می‌تواند از طریق “سامانه نظارت مردمی” به فعالیت‌های این صندوق دسترسی و نظارت داشته باشند.

ترکی تأکید کرد: با مراکز فنی و حرفه‌ای هم هماهنگ شده تا در قالب تفاهم‌نامه بتوان آموزش‌های لازم برای اشتغال‌زایی و مشاغل خانگی را به جامعه بازنشستگان و خانواده این عزیزان ارائه کرد.

۳۵۰۰ فقره تسهیلات به بازنشستگان چهارمحال و بختیاری پرداخت شد

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: در سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی به بازنشستگان این استان پرداخت شد.

“منوچهر صفرپور” با اشاره به وجود ۲۰ هزار بازنشسته در چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد ۷۰ درصد مردان و ۳۰ درصد بانوان هستند.

صفرپور میانگین حقوق بازنشستگان در چهارمحال و بختیاری را ۸۸ میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: هم‌اکنون ۶ کانون بازنشستگی در استان فعال است.

وی یادآور شد: خانه امید هنوز در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی نشده است و زمین مورد نیاز را تحویل نداده‌اند اما به‌دنبال واگذاری زمین هستیم تا عملیات اجرایی ساخت این طرح آغاز شود.

طرح مطالبات بازنشستگان با مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری

مدیر کانون بازنشستگان آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: راه‌اندازی خانه امید خواسته مشترک بازنشستگان این استان است.

“میترا نادری” تأکید کرد: برای راه‌اندازی خانه امید چهارمحال و بختیاری پیگیری‌هایی از استانداری و اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری و شهرداری شهرکرد انجام شده اما هنوز به سرانجام نرسیده است.

وی افزود: همسان‌سازی حقوق، بیمه کارآمد، ارتقای وضعیت رفاهی از خواسته‌های اصلی بازنشستگان کشور و چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

مدیر کانون کانون بازنشستگان ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند کاری برای کانون‌های بازنشستگی انجام دهند.

“جمشید خبازی” تصریح کرد: وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها با تشکیل کانون‌های بازنشستگان در استان‌ها می‌توانند خدمات مطلوبی به این گروه ارائه دهند.

وی یادآور شد: پیشنهاد می‌شود درصدی از اعتبارات جاری دستگاه‌های اجرایی استان‌ها برای کمک به کانون‌های بازنشستگی استان‌ها اختصاص یابد.

خبازی اظهار داشت: بهره‌مندی از توان بازنشستگان در هیأت‌مدیره‌های هُلدینگ‌های سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی سهمیه‌ای برای استخدام فرزندان بازنشستگان در آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی از خواسته‌های بازنشستگان است.

مدیر کانون بازنشستگان استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بهره‌گیری بیشتر از توان بازنشستگان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

“حیدر رفیعی” تأکید کرد: بازنشستگان برای رفع مشکلات حوزه‌های مختلف می‌توانند بازوی کمکی صندوق بازنشستگی کشوری باشند.

“بهرام ریاحی” مدیر کانون بازنشستگان اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اختصاص رفاهیات به بازنشستگان در سطح کشور و استان مورد توجه صندوق باشد. در این راستا باید رعایت مواد قانونی مرتبط با بازنشستگان در دستور کار قرار گیرد.

مدیر کانون بازنشستگان مخابرات چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بیمه‌های تکمیلی طرف قرارداد بازنشستگان به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

“جهانبخش فاضلی” تأکید کرد: باید همسان‌سازی حقوق و بهبود وضعیت رفاهی بازنشستگان در دستور کار قرار گیرد.