عضو کمیسیون انرژی مجلس:

برنامه‌ریزی برای سفر بازنشستگان کشوری به عتبات عالیات می‌تواند الگویی برای سایر بخش‌ها باشد

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برنامه ریزی و اقدام بی سابقه صندوق بازنشستگی برای سفر بازنشستگان کشوری به عتبات عالیات که می تواند الگویی برای سایر بخش ها باشد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، «رمضانعلی سنگدوینی» در گفت وگو با ایسنا با بیان این مطلب گفت: از نظر بنده باتوجه به شرایط پیش آمده و ارتقای روابط خارجی با کشورهایی مانند عربستان و عراق و امارات می توان از ظرفیت این کشورها برای سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل استفاده کرد.

سنگدوینی گفت: تقویت روابط در همه حوزه ها می تواند اثر گذار باشد، مانند برنامه ریزی  و اقدام بی سابقه صندوق بازنشستگی برای سفر بازنشستگان کشوری به عتبات عالیات که می تواند الگویی برای سایر بخش ها باشد.

وی با بیان اینکه «این واقعیت است که زیرساخت های حمل و نقل کشور و ناوگان هوایی و ریلی کشور باید تقویت شود» اظهارداشت: ما می توانیم با توسعه ناوگان هوایی و ریلی کشور و ارتقای ناوگان حمل و نقل عمومی مصرف بنزین را کاهش داده و به سمت صادرات بیشتر بنزین گام برداریم. با منابع ارزی حاصل از واردات بنزین نیز می توان زیرساخت کشور را ارتقا داد.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی افزود: با ایجاد این شرایط، مردم استفاده از وسایل عمومی را به وسایل شخصی ترجیح می دهند. استفاده از وسایل نقلیه شخصی حتی برای خود مردم نیز هزینه‌بر است.

سنگدوینی تصریح کرد: از سوی دیگر بنزین در کشور ما ارزان است. البته بنده نمی گویم که اکنون باید بنزین گران شود. بلکه بر اساس تورم و هزینه ها اگر توانستیم درآمد مردم را بالا ببریم می توانیم قیمت فرآورده های نفتی مانند بنزین را واقعی کنیم. مصرف گازوئیل نیز در کشور بالا است و حدود ۸۵ تا ۹۰ میلیون لیتر روزانه گازوئیل در کل کشور مصرف می شود؛ یعنی حدود ۲۲۰ میلیون لیتر در روز حامل انرژی سوزانده می شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا اگر مردم دسترسی مناسبی به ناوگان هوایی و ریلی و حمل و نقل عمومی داشته باشند، برای انجام سفرهای درون شهری و برون شهری اولویت آنها استفاده از وسایل نقلیه شخصی نخواهد بود و نتیجه آن کاهش ترافیک و کاهش مصرف بنزین خواهد بود.