سرپرست صندوق بازنشستگی استان کرمانشاه خبر داد:

تجلیل از استاد “محمدرشید امینی” شاعر اهل کرمانشاه و گردآورنده شاهنامه کُردی

سرپرست صندوق بازنشستگی استان کرمانشاه گفت: طی مراسمی و با هدف تجلیل از مفاخر صندوق بازنشستگی از  استاد «محمدرشید امینی» شاعر و از مفاخر بزرگ استان کرمانشاه تجلیل شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کرمانشاه، این مراسم در راستای اجرای طرح تجلیل از مفاخر و مشاهیر صندوق بازنشستگی کشوری انجام شد که طی آن «محمد احمدی» سرپرست صندوق بازنشستگی کرمانشاه با حضور در منزل «محمد رشید امینی» از این استاد فرهیخته تقدیر و تجلیل کرد.

احمدی در این دیدار که جمعی از همکاران این مدیریت به همراه رئیس کانون بازنشستگی آموزش و پرورش شهرستان پاوه حضور داشتند، با قدردانی از فعالیت های این پیشکسوت برجسته گفت: طرح تجلیل از مفاخر و مشاهیر فرصت مغتنمی است که صندوق در قالب آن می تواند در حد بضاعت از مفاخر جامعه بازنشستگی تقدیر و تجلیل کند.

گفتنی است، «محمدرشید امینی» متولد سال ۱۳۳۳ در شهرستان پاوه و بازنشسته سازمان آموزش و پرورش شهرستان پاوه در سال ۱۳۸۵ است. امینی محقق و نویسنده پاوه ای تاکنون چندین اثر از جمله “گلزار اورامان” در ۲جلد ، جمع آوری و دوباره نویسی “دیوان میرزا عبدالقادر پاوه‌یی”، ویراستار و دوباره “دیوان صیدی اورامی”، “اورامان را بهتر بشناسیم”، کتاب خانای قوبادی به نام “سلطان ابراهیم و نوش آفرین” و … را به چاپ رسانیده است و چندین جلد دیگر از جمله ۵۰ جلد کتاب نایاب خطی درخصوص ادبیات کردی را در دست چاپ دارد.

در واقع وی ۵۲ جلد کتاب تالیف کرده که تاکنون ۲۵ جلد آن چاپ و ۲۷ جلد نیز در دست چاپ است. «شاهنامهی کُردی هورامی» اثر «الماس خان کندوله‌ای» شاعر معروف حماسه سرای اهل کرمانشاه نیز به همت «محمد رشید امینی» نویسنده و محقق توانمند پاوه‌‎ای گردآوری و به چاپ رسیده است. 

وی در کنار خدمات با ارزش خود، هنوز هم با ارائه مقالات علمی به همایش ها و کنگره ها یکی از تلاشگران موفق عرصه‌ی فرهنگ و ادب کردی محسوب می شود.