نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

مجلس از هر اقدامی برای مقابله با فساد و شناسایی متخلفان حمایت می‌کند/ ما از اقدام صندوق بازنشستگی استقبال می‌کنیم

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مجلس از هر گونه اقدامی در راستای مقابله با رانت و پارتی بازی و فساد حمایت می‌کند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، «ولی اسماعیلی» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح حمایت مالی از افشاگران فساد گفت: مجلس از هر اقدامی برای شفاف سازی، هوشمندسازی، اتاق شیشه ای، الکترونیکی شدن و مقابله با متخلفان رانت بازی و پارتی بازی و فساد حمایت می‌کند چون ریشه خیلی از مشکلات از دل همین‌ها بیرون می‌آید.

وی افزود: هر چقدر سامانه‌های نظارتی به وجود آید و همه چیز شفاف باشد می‌توان به بهترین شکل با فساد مقابله کرد که مجلس هم از این رویکرد حمایت می‌کند. در همین راستا در طرح حمایت از افشاگران فساد موضوع حمایت‌های مالی هم پیش بینی شده است. این همان روندی است که در کل دنیا وجود دارد. باید ساختارمند با متخلفان برخورد شود.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه با اشاره به راه اندازی اقدام صندوق بازنشستگی در راه اندازی سامانه نظارت مردمی گفت: این سامانه هم گامی برای مقابله با فساد است. سازمان بازنشستگی ۱۹۶ شرکت و هشت هلدینگ دارد که قطعا با راه اندازی این سامانه می‌تواند با تخلفات احتمالی مقابله کرده، البته منوط به اینکه با دقت به گزارشات تخلفات رسیدگی کند. ما به عنوان کمیسیون اجتماعی هم از این اقدام استقبال می‌کنیم و انتظار داریم که سایر سازمان‌ها هم چنین سامانه‌ای را راه اندازی کنند.