عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

سامانه نظارت مردمی صندوق بازنشستگی گامی برای مقابله با فساد است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یکی از سازوکارهای جلوگیری از فساد را راه‌اندازی سامانه‌های نظارتی عنوان و اظهار کرد: در همین راستا در سامانه نظارت مردمی صندوق بازنشستگی کشوری گامی برای مقابله با فساد است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، «امانقلیچ شادمهر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به راه اندازی سامانه نظارت مردمی صندوق بازنشستگی کشوری با هدف افزایش شفافیت و نظارت مردمی بر فعالیت‌های مختلف صندوق، گفت: یکی از ساز و کارهای جلوگیری از فساد ایجاد سامانه‌های نظارتی است که باید به این مهم در طرح حمایت مالی از افشاگران فساد نیز توجه شود.

وی با اشاره به تصویب کلیات طرح حمایت مالی از افشاگران فساد، گفت: اگر سامانه و سازوکار روشنی در این طرح برای مقابله با فساد وجود نداشته باشد، عملا در اجرا مشکلاتی به وجود می آید؛ پس باید سامانه‌ای با حضور دستگاه های مختلف نظارتی راه اندازی شود تا بتوان به صورت شفاف با فساد مقابله کرد.

این نماینده مجلس با تاکید مجدد بر اینکه باید برای ایجاد شفافیت در مقابله با فساد سامانه‌های وجود دارد گفت: از جمله این سامانه ها، سامانه نظارت مردمی صندوق بازنشستگی کشوری است که می تواند تسهیل کننده در روند مقابله با فساد باشد.

وی با اشاره به نقش دستگاه ها برای مقابله با فساد گفت که مردم باید به طور شفاف در جریان روند مقابله با فساد قرار گیرد که یکی از راهکارهای آن راه اندازی سامانه های نظارتی است.