عضو کمیسیون عمران مجلس:

باید عملکرد همه دستگاه‌ها شفاف‌ باشد/ با شفافیت تخلف کاهش می‌یابد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: قطعاً هر چه دامنه عملکرد دستگاه‌ها و سازمان‌ها شفاف‌تر باشد، در جلوگیری از وقوع تخلف و فساد مؤثرتر خواهد بود.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، «غلامرضا شریعتی» در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدام صندوق بازنشستگی در راستای راه اندازی سامانه نظارت مردمی، بیان کرد: مجلس قانونی تحت عنوان شفافیت قوای سه گانه مصوب کرد.

وی بیان کرد: به طور یقین هرچه ما دامنه عملکرد دستگاه و سازمان‌های کل کشور را در یک فضای شیشه‌ای قرار داده و مردم عملکرد دستگاه‌ها را در هر سطوحی ببینند، این به نفع آن دستگاه است که هم از فساد و تخلف در آن دستگاه پرهیز می‌شود و هم جامعه آرامش و اطمینان پیدا می‌کنند.

شریعتی تصریح کرد: هر جا که شفافیت حاکم شود، دو طرف سود خواهند برد. این سامانه‌ها به پایش و نظارت دقیق کمک می‌کند. این اطمینان نیز به مردم داده می‌شود تا امور در مسیری پیش می‌رود که تخلف و فساد و رانت در آن به حداقل رسیده است‌.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر شفافیت حاکم شود، هم مجری که پشت میز در سازمان نشسته از پایش و رصد مجموعه خود اطمینان دارد و می‌داند به دردسر و تخلف نخواهد افتاد و هم مردم آرامش پیدا خواهند کرد. این اقدام صندوق بازنشستگی نیز هم به نفع جامعه و هم به نفع خود آنهاست.