با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و با هدف طراحی اکوسیستم نوآوری شرکتی؛

شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری و دانشگاه صنعتی شریف تفاهمنامه همکاری امضا کردند/ برنامه توسعه هلدینگ های صندوق بازنشستگی بر فناوری استوار می‌شود

در نشستی با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری و مدیران دانشگاه صنعتی شریف، تفاهم‌نامه همکاری بین این دو نهاد علمی و صنعتی امضا شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، در این نشست، «نعمت‌الله ترکی»، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در سخنانی خدمت‌رسانی به بازنشستگان را مهم‌ترین ماموریت صندوق بازنشستگی کشوری عنوان کرد و گفت: صندوق بازنشستگی کشوری دو کارکرد عمده اجتماعی (حمایت از بازنشستگان) و اقتصادی دارد که فعالیت‌های اقتصادی آن برای تامین منابع مورد نیاز در حوزه اجتماعی است.

وی افزود: هدف مطلوب این است که واحدهای تولیدی و مجموعه‌های اقتصادی صندوق بتوانند منابع مورد نیاز مصارف اجتماعی صندوق را تامین کنند. برای رسیدن به این هدف، باید جایگاه هلدینگ‌ها و شرکت‌ها را از نظر تولید و سودآوری با اتکا به شیوه‌های نوآورانه ارتقا داد.

ترکی با بیان اینکه ایران از نظر علم و فناوری و نیز برخورداری از نیروی تحصیل‌کرده‌ی جوان، کشور ثروتمندی است، گفت: عدم ارتباط مجموعه‌های اقتصادی و صنعتی با حوزه‌های علمی و فناوری باعث عدم توسعه شده است. تلاش ما بر این است که برنامه‌های توسعه‌ در هلدینگ‌های صندوق بازنشستگی بر فناوری استوار شود و ارتباط موثر میان شرکت‌ها و پارک های فناوری برقرار شود.

وی در پایان گفت: در برنامه‌های توسعه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری، فناوری و دانش، بدنه و پایه اصلی صنعت را شکل می‌دهد. فناوری باید در خدمت خلق حلقه های صنعتی و پردازش امور در صنعت باشد. در این صورت، می‌توانیم امیدوار باشیم که بخش قابل توجهی از منابع مورد نیاز صندوق از آورده شرکت‌های تابعه تامین شود.

همچنین در این نشست، «علیرضا زمان‌پور»، مدیرعامل و نائب‌رییس هیات مدیره شرکت سرمایه‌های گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در سخنانی، به برنامه‌های توسعه‌ای‌ این هلدینگ اشاره کرد و گفت: شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری به دنبال افزایش سهم خود در تولید و خدمات و همچنین تولید ناخالص ملی است تا در شرایط کنونی اقتصادی، سهم قابل توجهی از بازار را از آن خود و صندوق بازنشستگی نماید.

وی افزود: برای رسیدن به این امر مهم، با الهام از نامگذاری سال ۱۴۰۱ با عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، توسط مقام معظم رهبری، این هلدینگ توجه به فعالیت‌های دانش‌بنیان و استفاده از اکوسیستم نوآوری شرکتی را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی خود دنبال می‌کند.

زمان‌پور ادامه داد: با به کارگیری اکوسیستم نوآوری شرکتی و استفاده از دانش و فناوری در حل چالش‌ها و مسائل شرکت‌های صنعتی و تولیدی ذیل هلدینگ و به کارگیری روش‌های تامین مالی نوین بین‌المللی و همچنین استفاده از تنوع ابزارهای نوین سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار تهران می‌توان طرح‌های صنعتی را توسعه و تولید را افزایش داد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، سیاست‌های مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در سرمایه‌گذاری پروژه‌های موجود در این شرکت را تشریح کرد و گفت: ما سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها را هم از طریق جذب سرمایه‌گذاری خارجی همانند کشورهای عضو پیمان شانگهای و هم از طریق جذب سرمایه‌های ریسک‌پذیر فعال در اکوسیستم نوآوری پیگیری می‌کنیم.

زمان‌پور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص جایگاه علم و فناوری گفت: حضور ما در دانشگاه صنعتی شریف به عنوان مرجع علمی و فناوری برای انتقال فناوری و طراحی اکوسیستم شرکتی می‌تواند بخشی از منویات مقام معظم رهبری باشد که می‌فرمایند؛ «العلم سلطان».

وی در پایان گفت: ما اینجا هستیم تا دانش اساتید و دانشجویان کشور را در کنار نیازهای فناورانه و تخصص و ظرفیت شرکت‌های ذیل هلدینگ تحت «پردیس علم و فناوری صنعتی» قرار دهیم و با امضای تفاهم‌نامه، قدمی در بی‌نیاز کردن کشور به نوآوری با سطح بالا برداریم.

«رسول جلیلی»، رئیس دانشگاه شریف نیز در سخنانی به معرفی ظرفیت‌های زیست‌بوم دانشگاه صنعتی شریف پرداخت و حرکت در جهت گسترش فناوری و توسعه منابع درآمدی دانشگاه و تلاش برای حل چالش‌های موجود در صنعت را از دغدغه‌های دانشگاه دانست.

وی ابراز امیدواری کرد که این تفاهم نامه همکاری مشترک بتواند ضمن بررسی و استفاده از ظرفیت‌های هر دو مجموعه، سبب شود این مجموعه ها به سمت توسعه دستاوردهای صنعتی و فناورانه حرکت کنند.