با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری انجام شد؛

افتتاح طرح افزایش تولید تایرهای تیوبلس ایران یاسا در هوای برفی پایتخت/ ظرفیت تولید تایرهای تیوبلس موتوری ایران یاسا دوبرابر شد

طرح افزایش ظرفیت تولید تایرهای تیوبلس (نسل دوم) شرکت ایران یاسا تایر و رابر صبح امروز (یکشنبه) و در شرایط برفی پایتخت با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، «نعمت الله ترکی» در این مراسم که صبح امروز (یکشنبه ۲۳بهمن ماه) انجام شد، ضمن بازدید از بخش های مختلف شرکت ایران یاسا و افتتاح فاز دوم تولید تایرهای تیوبلس موتوری این شرکت گفت: شرکت های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری ظرفیت های بالایی برای توسعه و نقش آفرینی در اقتصاد کشور دارند و ما به عنوان صندوق برای بهره ور شدن و افزایش سودآوری این شرکت ها از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد.

وی با تاکید دوباره بر اهمیت بهبود فرآیندها و طرح های اقتصادی برای سودآوری در بخش اقتصادی صندوق گفت: برخلاف پیش بینی ها و انتظارات، درصد کمی از منابع مورد نیاز برای پرداخت حقوق بازنشستگان از محل فعالیت شرکت ها تامین می شود که باید در یک برنامه ۵ساله این درصدها جابجا شده و نقش آفرینی شرکت ها افزایش ملموسی پیدا کند.

ترکی همچنین گفت: با توجه به نیاز داخلی و خارجی به محصولات تولیدی حوزه تایر و لاستیک، باید افزایش رقابت در داخل و ارزآوری از خارج بیش از گذشته در دستور کار مدیران ایران یاسا قرار گیرد.

فاز دوم تولید تایرهای موتوری نسل دوم معروف به تیوبلس در شرکت ایران یاسا از تیرماه امسال آغاز شده که براساس این طرح، ظرفیت تولید این نوع تایرهای موتوری نسل دوم از ۲۵۰۰ تن در سال به ۵ تا ۶هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.

این طرح که به همراه داخلی سازی تجهیزات پخت تایر با سرمایه گذاری ۵۰میلیارد تومان ظرف مدت ۶ماه اجرایی شده است، امکان تولید تایرهای تیوبلس موتوری ایران یاسا را به دوبرابر افزایش می دهد. همچنین ایجاد ظرفیت تا ۶هزار تن در سال را نیز امکان پذیر خواهد کرد.

در این طرح علاوه بر داخلی سازی ساخت ۱۲دستگاه پرس پخت هیدرولیک، ساخت ۶دستگاه ساخت تایر، اجرای پروژه های عمرانی بهبود فرآیندها، ساخت و نصب دستگاه کانوایر، توسعه سالن محصولات نیمه ساخته، ساخت سوله و انبار مواد اجرایی شده است.

درحال حاضر ایران یاسا، ۴۱درصد از سهم بازار را در حوزه تولید تیوب و ۶۹درصد از سهم بازار داخلی را در تولید تایر به خود اختصاص داده است. این شرکت با صادرات محصولات خود به کشورهای منطقه از جمله عراق، پاکستان، افغانستان و امارات و همچنین کشورهای حوزه CIS از جمله
ترکمنستان و تاجیکستان و همچنین قاره آفریقا از جمله نیجریه و اوگاندا و همچنین کشور اوکراین توانست در بیست و ششمین مراسم روز ملی صادرات برای دومین سال متوالی عنوان صادر کننده ممتاز کشور را از آن خود کند.