مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد:

افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۸ پروژه اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری در ایام دهه فجر/ ارزش سرمایه‌گذاری تعدادی از پروژه‌ها به ۱.۸ میلیارد یورو می‌رسد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی عملیات اجرایی یا آئین افتتاح ۳۸ پروژه مربوط به هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه این صندوق به ارزش ۲۳۰۰ میلیارد تومان و ۱.۸ میلیارد یورو انجام خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، نعمت الله ترکی با اعلام این خبر، ضمن گرامیداشت فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر و ابراز همدردی با زلزله زدگان شهرستان خوی اظهار داشت: این صندوق همانند سایر دستگاه‌های اجرایی کشورمان برنامه‌های مختلفی را برای بزرگداشت ایام فجر انقلاب اسلامی در نظر گرفته است که در حوزه اقتصادی، قرار است ۳۸ پروژه کوچک و بزرگ شامل ۶ پروژه کلنگ زنی و عملیات اجرایی و ۳۲ پروژه قابل بهره برداری و افتتاح، اجرا شود.

ترکی با بیان اینکه «مجموع سرمایه‌گذاری و هزینه‌های اجرایی برای این تعداد پروژه بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان و ۱.۸ میلیارد یورو است» افزود: از تعداد ۳۸ پروژه ۵ پروژه مربوط به هلدینگ آتیه صبا، ۲۲ پروژه مربوط به صنایع شیر ایران، ۷ پروژه مربوط به شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی یا همان صباانرژی و ۴ پروژه نیز مربوط به هلدینگ صبا عمران است.

وی با اشاره به طرح‎های مربوط به شرکت‌های تابعه هلدینگ آتیه صبا تصریح کرد: در این ایام ۶ فروشگاه بازسازی شده کفش ملی با مجموع مساحت ۶۳۲ مترمربع و یک پاساژ در منطقه گلوبندک تهران با مساحت ۳۲۰مترمربع افتتاح خواهد شد. همچنین خط تولید پولیش شرکت آپاداناسرام با ظرفیت تولید ۲۵۰۰مترمربع در روز، خط تولید خوراک آبزیان شرکت مجتمع طیور فارس با ظرفیت تولید ۶هزارتن درسال و انبار شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی در قم با مساحت یکهزار مترمربع و ظرفیت انبارش ۶۰۰تن به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین به پروژه‌های شرکت سرمایه‌گذاری این صندوق یا همان صباانرژی اشاره کرد و گفت: قرار است این چهار پروژه کلنگ زنی و یک پروژه افزایش ظرفیت تولید در شرکت‌های تابعه صبا انرژی انجام شود.

به گفته وی، عملیات اجرایی طرح احیای شماره ۲ شرکت صبافولاد خلیج فارس با ۱۷۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری برای تولید ۱.۷ میلیون‌تن محصول درسال در ایام دهه مبارک فجر آغاز خواهد شد.

ترکی ادامه داد: عملیات اجرایی طرح PDH – PP توسعه پلیمرکنگان از زیرمجموعه‌های پتروشیمی جم با حجم سرمایه‌گذاری ۱.۲میلیارد یورو برای تولید ۶۰۰هزارتن پروپیلن و ۶۰۰هزارتن پلی پروپیلن در این ایام اجرایی می‌شود.

او همچنین یادآور شد: عملیات اجرایی طرح‌های آهن اسفنجی رامهرمز و فولادسازی اهواز که هردو مربوط به شرکت فولاداکسین خوزستان است در مجموع با سرمایه‌گذاری ۴۳۰ میلیون یورو و تولید ۲.۲ میلیون‌تن در سال آغاز خواهد شد.

ترکی در ادامه به افتتاح ۴ خانه امید بازنشستگان در روزهای چهل و چهارمین دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: قرار است خانه‌های امید سقز در کردستان، فسا در فارس، اهر و ملکان در آذربایجان شرقی که توسط هلدینگ صباعمران ساخته شده است، در مجموع به مساحت دوهزار و ۱۵۰مترمربع و حجم سرمایه‌گذاری ۲۳۵ میلیارد تومان افتتاح شوند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه «شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) در ۹ استان کشور ۲۲ پروژه افتتاح یا کلنگ زنی را در دست اقدام دارد» گفت: احداث کارخانه شیر خشک پگاه اصفهان با ظرفیت ۲۰تن محصول درساعت، راه اندازی دستگاه تتراپک ۲۰۰سی‌سی پگاه آذربایجان شرقی با ظرفیت ۱۵ تا ۲۰تن در روز، راه اندازی خط تولید کره فله پگاه آذربایجان غربی با ظرفیت ۲۰تن در روز از جمله پروژه‌های ۲۲گانه صنایع شیر ایران است که در دهه فجر اجرایی خواهند شد.