مدیر صندوق بازنشستگی استان کرمان خبر داد:

تجلیل از “محمدصادق فردوسی” شاعر پیشکسوت کرمانی

مدیرصندوق بازنشستگی استان کرمان گفت: از استاد محمدصادق فردوسی شاعر فرهیخته استان کرمان تجلیل شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کرمان، در مراسمی با حضور “محمد سلیمانی” مدیرصندوق بازنشستگی استان کرمان و جمعی از بازنشستگان این استان، از شاعر فرهیخته استاد “محمدصادق فردوسی” تجلیل شد.

در این دیدار، سلیمانی، تجلیل و تکریم از مقام شامخ بازنشستگان و پیشکسوتان را وظیفه دولتمردان دانست و افزود:دولت باید قدردان زحمات بازنشستگان باشد.

سلیمانی تصریح کرد: استاد “محمدصادق فردوسی” شاعر فرهیخته اهل کرمان از فعالان حوزه شعر است که سال‌ها با سرودن اشعار و مکتوبات متعدد به فرهنگ و ادب کرمان کمک شایانی کرده است.

به گفته وی، این شاعر کرمانی با جمع آوری بالغ بر ۳هزار جلد کتاب مجموعه ای ارزشمند از کتب و مجلات را نگهداری می کند.

مدیرصندوق بازنشستگی استان کرمان با بیان اینکه استاد فردوسی بعد از بازنشستگی نیز دست از خدمت به این حوزه برنداشته است گفت: ایشان با فعالیت در خانه مهربازنشستگان کرمان گروه شعر خوبان را را‌ه اندازی کردند. ضمن اینکه بعد از بازنشستگی، همکاری مستمر و اثربخشی با انجمن شعر خوبان و انجمن فردوسی داشتند.

گفتنی است، محمدصادق فردوسی متولد ۱۴ مهر ۱۳۲۶ است و همسر ایشان نیز از معلمان سرشناس شهر کرمان است. وی در تاریخ اول مهر ۱۳۷۷ باسی سال و ۵ ماه و ۱۲ روز خدمت در آموزش و پرورش استان کرمان و با پست دبیر ادبیات بازنشسته شد.