با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و همزمان با دهه مبارک فجر؛

خطوط تولید و بسته بندی ۳محصول جدید پگاه آذربایجان غربی افتتاح شد/ لزوم افزایش سرانه مصرف شیر و لبنیات در جامعه

در دومین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، خطوط تولید و بسته بندی پنیر پیتزا، کره و روغن زرد در شرکت پگاه آذربایجان غربی افتتاح شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، «نعمت الله ترکی» مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری صبح امروز (پنجشنبه ۱۳بهمن ماه ۱۴۰۱) با حضور در شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی ضمن بازدید از بخش های مختلف این شرکت، خطوط تولید و بسته بندی پنیر پیتزا، کره و روغن زرد را افتتاح کرد.

براساس این گزارش، خط تولید پنیر پیتزای پگاه آذربایجان غربی، با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد ریال و ظرفیت ۲ تن محصول در روز جهت تولید انواع پنیر پیتزا، خط تولید روغن کره با سرمایه گذاری یک و نیم میلیارد ریال و ظرفیت یک تن محصول در روز جهت تولید روغن کره در انواع بسته بندی، خط تولید کره فله با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید ۲۰ تن محصول در روز جهت تولید کره فله در بسته بندی ۵ تا ۲۵ کیلوگرمی از پروژه هایی بود که صبح امروز (پنجشنبه) افتتاح شدند.

«نعمت الله ترکی» مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در حاشیه این مراسم با اشاره به جایگاه برند پگاه در تولید و تامین بخشی از زنجیره غذایی کشور افزود: مجموعه پگاه با قدمتی بیش از ۶۷ سال در کشور با تولید محصولات سلامت محور و متنوع با اقبال خوبی از سوی مصرف کنندگان روبرو است، که می بایست با ایجاد تنوع بیشتر و افزایش تولید و برنامه ریزی، به افزایش سرانه مصرف شیر و فرآورده های آن در جامعه ایرانی کمک کند.

ترکی تاکید کرد: اولویت اول پگاه نیز همواره افزایش میزان مصرف شیر و ارتقاء سلامت مردم بوده و سود بنگاه در رتبه های بعدی مورد تاکید بوده است.

«سید فضل اله قریشی» مدیرعامل پگاه آذربایجان غربی نیز در این بازدید گزارش مختصری از عملکرد این شرکت در حوزه های مختلف از جمله دریافت شیر، تولید، کیفیت، صادرات، محصولات جدید و دستاوردهای کسب شده ارائه کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با سرمایه گذاری انجام شده در بخش تولید محصولات پودری و سرمایه گذاری جدید در بخش پالایشگاه آب پنیر و افزایش ظرفیت شرکت دامپروری، زنجیره تولید شرکت نیز تکمیل شود.

گفتنی است، شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی در سال ۱۳۵۳ توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسید و در سال ۱۳۷۹ به صنایع شیر ایران منتقل شد. کارخانه جدید این شرکت نیز در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار با زیربنای ۳۰ هزار مترمربع احداث شده که یکی از مجهزترین کارخانه های لبنی در سطح کشور محسوب می شود.