در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و هنری انجام شد:

تجلیل از ۳ نفر از مفاخر و مشاهیر جامعه بازنشستگان استان همدان

مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان گفت: به منظور ارج نهادن به مقام شامخ مفاخر و مشاهیر پیشکسوتان کشوری از ۳ نفر از بازنشستگان استان همدان که در حوزه های فرهنگی، ورزشی و هنری فعالیت داشته اند تجلیل شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان همدان، «روح الله افشار» در این رابطه اظهارداشت: در روزهای گذشته از ۳ نفر از بازنشستگان فرهیخته که در حوزه های علمی، فرهنگی و ورزشی برای استان و کشور افتخار آفریده‌اند، بر حسب وظیفه تقدیر شد.

وی گفت: در این برنامه و در دیدارهای جداگانه که با حضور جمعی از روسای کانون های بازنشستگی استان انجام شد، از آقایان «میرهاشم میری» در حوزه علمی و فرهنگی، «سیدحسن حسینی» در حوزه ورزشی و «سید محمدجواد کبودرآهنگی» در حوزه هنری تجلیل شد.

افشار همچنین تصریح کرد: جامعه امروز موظف است از دانش و خدمات ارزشمند این پیشکسوتان که گنجینه ای سترگ و سرمایه ملی و استانی هستند قدردانی کند که این امر در صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان یک وظیفه درحال انجام است.

مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان در خصوص ویژگی ها و آثار این پیشکسوتان اظهار داشت: استاد «سید حسن حسینی» پیشکسوت ورزشی و بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی استان همدان است که مربی و پیشکسوت ورزشی و از قهرمانان بنام رشته دو میدانی، قهرمان کشور و جهان که بیش از ۱۰۰ مدال استانی، کشوری و جهانی برای استان و کشور به ارمغان آورده و هم اکنون نیز عضو هیات رییسه هیات دو میدانی استان همدان هستند. ضمن اینکه در کسوت مربی نیز آموزش جوانان و نوجوانان این مرز و بوم را بر عهده دارند.

افشار ادامه داد: استاد «میرهاشم میری» پیشکسوت فرهنگی و ادبی و بازنشسته آموزش و پرورش استان همدان هستند. ایشان مولف ۶ جلد کتاب فرهنگی از جمله کتاب معلمان اهل قلم؛ کتاب تجربه؛ کتاب فرهنگ ناهنجاری های همدان و انتشار ۱۰ مقاله در معرفی آثار نثر فارسی برای دانش آموزان کشور در مجله رشد دانش آموز را در کارنامه فعالیت های خود دارند.

وی افزود: ایشان همچنین مشارکت در تاسیس انجمن حافظ خانی در سال ۱۳۹۱؛ داوری در آثار فراخوان در جشنواره رضوی در سال ۱۳۸۰ و مشارکت در اردوهای فرهنگی و هنری و هنرجویان کشوری در سال ۱۳۷۴؛ همچنین ۵ دوره دبیری جشنواره رضوی در شاخه های دوبیتی و رباعی از سال ۱۳۹۳ لغایت ۱۳۹۷ را برعهده داشته اند که اینها تنها بخش هایی از فعالیت های این استاد برجسته کشورمان است.

مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان درباره استاد «محمد جواد کبودرآهنگی»، ادیب و هنرمند و بازنشسته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز گفت: کارگردانی تئاتر و هنرهای نمایشی؛ کارگردانی نمایش های سلطان و سیاه و بلبل سرگشته نوشته استاد علی نصیریان؛ کارگردانی نمایش معرکه در معرکه نوشته استاد داود میرباقری و کارگردانی نمایش عروسکی مقصر کیه نوشته استاد صادق عاشورپور را در کارنامه هنری خود دارد.

به گفته افشار، نمایشنامه نویسی با گرایش بازیگری از فرهنگ سرای نیاوران؛ مدرس تئاتر و بازیگری در دانشگاه؛ عضو شورای نمایش و نظارت؛ داور برجسته جشنواره های مختلف کشور؛ مولف ۳ کتاب در خصوص تاریخچه نمایش؛ شرکت در شش دوره جشنواره آئینی و سنتی تهران؛ برگزیده دومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از دیگر دستاوردها و فعالیت های استاد کبودرآهنگی است و می توان با افتخار گفت که این همه، گوشه ای از فعالیت های هنری این هنرمند خوش ذوق همدانی است.