به منظور طرح و بررسی مشکلات بازنشستگان انجام شد؛

برگزاری نشست روسای کانون های بازنشستگان استان هرمزگان با نماینده مردم بندرعباس

نشست روسای کانون های بازنشستگی استان هرمزگان با «احمد مرادی» نماینده مردم بندرعباس و ابوموسی با حضور مدیر صندوق بازنشستگی استان هرمزگان برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان هرمزگان، دراین نشست که در ساختمان مدیریت استان برگزار شد، مباحث مختلفی از جمله بیمه تکمیلی، بیمه اکمل، سفرهای گردشگری ویژه بازنشستگان، تورهای سیاحتی و زیارتی و سایر مشکلات و مطالبات بازنشستگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

«احمد مرادی» نماینده مردم بندرعباس و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی در این نشست عنوان کرد: لزوم برنامه ریزی و پیگیری و اجرایی نمودن برنامه های مربوط به بازنشستگان در خصوص مسافرت‌های داخل استان، بوم گردی و همچنین استفاده از ظرفیت های استان در فعال شدن بیش از پیش خانه های امید و استفاده از امکانات ورزشی دستگاه‌های اجرایی برای بازنشستگان اهمیت فراوانی دارد و باید به آن توجه شود.

«محسن دوادی» مدیر صندوق بازنشستگی استان هرمزگان نیز در ابتدای این نشست آماری از تعداد و وضعیت حقوق بگیران و ذینفعان این صندوق ارائه و اقدامات انجام شده در سال۱۴۰۱ را تشریح کرد.

وی گفت: تلاش در جهت تکریم منزلت بازنشستگان، تشکیل بانک اطلاعاتی مفاخر و مشاهیر بازنشسته استان و تکریم از نخبگان استان از جمله برنامه های امسال و سال آینده این صندوق است.

دوادی یکی از وظایف کانونهای بازنشستگی را مطالبه گری حقوق قانونی بازنشستگان دانست و افزود: این مطالبات باید از طریق مراجع قانونی و استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس در استان‌ها پیگیری شود.

وی با اشاره به مهم ترین مطالبات بازنشستگان کشوری اظهار داشت: همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تامین اعتبارات لازم در بودجه سال ۱۴۰۲ جهت رفع مطالبات بازنشستگان از جمله بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی، اجرایی شدن ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان ضروری است. 

مدیر صندوق بازنشستگی استان هرمزگان با بیان اینکه «با انتصاب مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری مشکل پرداخت هزینه های جبران خسارت درمان بیمه تکمیلی و کسورات برطرف شده است» ابراز امیدواری کرد که در آینده نیز شاهد اتفاقات خوبی در حوزه خدمات گردشگری، بیمه و ایجاد مجتمع های فرهنگی ورزشی و رفاهی سراسر کشور باشیم.

«علی خورگویی» رئیس کانون بازنشستگان استان هرمزگان نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از دغدغه های اصلی بازنشستگان، پرداخت هزینه درمان است.

وی خواستار سرعت بخشیدن به روند پرداخت هزینه های درمان بازنشستگان شد.

در پایان هر یک از روسای کانون بازنشستگان به بیان مشکلات و نظرات خود از جمله ضرورت افزایش تعداد و کمک هزینه های سفرهای گردشگری شدند.