سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری در سفر به آذربایجان شرقی:

پرداخت معوقات سال ۹۹ بازنشستگان کشوری در دستور کار قرار دارد

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری گفت: پرداخت معوقات سال ۹۹ بازنشستگان و پیگیری بیمه تکمیلی درمان و دائمی شدن متناسب سازی حقوق از طریق رایزنی با مجلس به عنوان مهم ترین مطالبان بازنشستگان عزیز در دستور کار قرار گرفته است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، نعمت الله ترکی در جریان سفر به آذربایجان شرقی و در نشست شورای اداری این استان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار شد، گفت: یکصدمین سالگرد تاسیس صندوق بازنشستگی کشوری باید نویدبخش شرایطی باشد که دغدغه ای در حوزه بازنشستگی وجود نداشته باشد، اما درپی ناترازی ورودی و خروجی های صندوق، امروز شاهد کاهش ضریب پشتیبانی آن هستیم.

ترکی با بیان اینکه «درحال حاضر بازنشستگان حقوق بگیر این صندوق تنها در استان آذربایجان شرقی ۸۱هزار و ۲۰۰ نفر هستند در حالیکه شاغلین کسور پرداز این استان ۴۱هزار نفر هستند» گفت: این آمار نشان می دهد که آنچه در دنیا در قالب “نسبت پشتیبانی شش به یک” رعایت می شود در صندوق بازنشستگی کشوری اتفاق عکس آن رخ داده است.

وی افزود: سن بازنشستگی نیز که در دنیا بالای ۶۵سال است، در کشورمان به حدود ۵۰ تا ۵۲ سال رسیده است.

ترکی سپس با اشاره به پیشنهادات صندوق بازنشستگی کشوری برای عملیاتی شدن در احکام برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه سال آینده، تصریح کرد: ایجاد منابع پایدار برای صندوق بازنشستگی به ویژه در حوزه کسورپردازی و توجه به بهداشت و درمان و سلامت بازنشستگان و اجرای ماده ۸۵ بخشی از پیشنهادات این صندوق به مجلس است.

وی با اشاره به مطالبات بازنشستگان در نشست خود با روسای کانون های بازنشستگی استان آذربایجان شرقی، بیان کرد: تلاش می کنیم تا پایان سال جاری نسبت به شفاف شدن پرداختی های درمانی و بهبود بیمه تکمیلی و همچنین پرداخت معوقات شش ماهه بازنشستگان مربوط به سال ۱۳۹۹ اقدامات موثر و عملیاتی انجام شود.

ترکی به دیگر مطالبات بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت: بهبود و ارتقای بیمه تکمیلی درمان را در قالب پیشنهاد صندوق به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی پیگیری می کنیم. از سوی دیگر دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان در دستور کار ما قرار دارد و تلاش می کنیم این مهم اجرایی شود.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری اجرای طرح توسعه، بهسازی و نوسازی پگاه آذربایجان شرقی را که در بازدید از این شرکت مطرح شده ضروری عنوان کرد و گفت: این طرح با توجه به اینکه خود مجموعه پگاه آن را طراحی و مطرح کرده در اولویت های کاری صندوق و حوزه اقتصادی آن قرار گرفته است.

گفتنی است، «نعمت الله ترکی» سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری، در سفر خود به آذربایجان شرقی، ضمن بازدید از مدیریت این صندوق در استان و دیدار با مدیر و کارکنان آن، در نشست روسای کانون های بازنشستگی نیز حضور یافت و به سوالات و نظرات بازنشستگان پاسخ داد. وی همچنین از شرکت پگاه آذربایجان شرقی به عنوان مجموعه اقتصادی وابسته به صندوق بازنشستگی بازدید و از نزدیک با دستاوردها و مشکلات و مسائل این بنگاه اقتصادی آشنا شد.