مجوز فعالیت صندوق "ارزش مسکن" صادر شد؛

آغاز معاملات صندوق املاک و مستغلات در فرابورس از روز شنبه ۲۱ آبان ماه

با صدور مجوز فعالیت صندوق املاک و مستغلات کشور با نماد “ارزش مسکن” از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، امکان فعالیت برای این صندوق فراهم شده و قرار است روز شنبه ۲۱ آبان ماه با حضور سه وزیر اقتصادی دولت سیزدهم رسما معاملات آن در فرابورس آغاز شود.

 

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، داود حمزه، مدیرعامل گروه مدیریت ارزش سرمایه در همین رابطه گفت: صندوق املاک و مستغلات کشور به عنوان یک صندوق ETF از ۲۶ مهر تا ۲ آبان ماه پذیره نویسی آن انجام شد که در کمتر یک ساعت از زمان بازگشایی نماد، تمام ۳۰ میلیون واحد آن، توسط خریداران حقیقی و حقوقی خریداری شد.

وی اظهار داشت: مجوز پذیره نویسی این صندوق به عنوان نخستین صندوق املاک و مستغلات کشور در شهریورماه امسال صادر شده و پذیره‌نویسی آن نیز با تکمیل مقررات و تصویب کارمزدها از سوی سازمان بورس، روز ۲۶ مهرماه انجام شد.

مدیرعامل گروه مدیریت ارزش سرمایه در ادامه افزود: پس از پایان فرآیند پذیره نویسی و ارائه گزارش‌های مربوطه از سوی شرکت گروه مدیریت ارزش صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان مدیر و موسس صندوق املاک و مستغلات به سازمان بورس، مجوز معاملات ثانویه یا خرید و فروش مستمر واحدهای این صندوق از سوی سازمان بورس در ۴ مهرماه ۱۴۰۱ با شماره ۱۲۰۲۷ صادر شده و قرار است این صندوق به طور رسمی روز شنبه ۲۱ آبان با حضور وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد و دارایی و مسکن و شهرسازی و فعالان بازار سرمایه فعالیت خود را آغاز کند و با بازگشایی این نماد در تابلوی فرابورس، خریداران حقیقی و حقوقی امکان معامله واحدهای این صندوق را بیابند.

برای اطلاع کافی و جامع از ماهیت این صندوق نوین مالی، می‌توانید گفتگوی تفصیلی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری را در لینک زیر مطالعه کنید:

http://fna.ir/1rvtjj