با حضور استاندار خراسان جنوبی؛

مراسم روز تکریم بازنشستگان در استان خراسان جنوبی برگزار شد

مراسم بزرگداشت ۲۵ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان با تجلیل از بازنشستگان نمونه استان خراسان جنوبی با حضور استاندار این استان برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان خراسان جنوبی،  استاندار خراسان جنوبی در هفدهمین همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان،با بیان اینکه «بازنشستگان، مشاورانی امین و ‌مجرب در تصمیمم گیری ها هستند» گفت: استفاده از تجربه بازنشستگان در تصمیم‌گیری‌های دستگاه‌ های اجرایی، کمک‌کننده و ضروری است.

وی تصریح کرد: براساس آموزه‌های اسلامی اگر اندیشه، تجربه و سابقه مدیریتی بازنشستگان در کنار توان و انرژی بالای جوانان قرار بگیرد، موفقیت‌ ها چند برابر می‌شود.

استاندار با تأکید بر این که بازنشستگان جزو سرمایه‌های مهم استان محسوب می‌شوند، متذکر شد: مدیران باید قدردان این قشر باشند و از توان و تجربه آنان در حوزه‌های مختلف استفاده نمایند.

قناعت اظهار داشت: بازنشستگان ادراک محیطی بالایی در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند که ناشی از پیوند بین تجربه و علم است و در بیش از سه دهه معرفت که در دوران خدمت کسب کرده‌اند، می‌توانند به عنوان یک فرد مهم مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرند. حکمرانی و مدیریت امور در فضای امروز کشور بیش از هر چیزی نیازمند دانش، علم‌ و تجربه بازنشستگان است.

به گفته وی؛ همانطور که افراط و تفریط در هر امری، قابل قبول نیست، صرف استفاده از دانش یا تجربه به تنهایی کفایت نمی‌کند، بلکه پیوند بین این دو کارگشاست. بازنشسته‌ها مسیر صحیح حرکت برای نیل به افق‌های پیشرفت را نشان‌ می‌دهند، لذا وقتی نیروهای جوان، با دانش، تحصیلکرده و با انگیزه و توان بالا، از تجربه و دانش بازنشستگان بهره برداری کنند، موفقیت‌ های چند برابری خواهند داشت.

قناعت اضافه کرد: این همایش به پاس زحمات بازنشستگان و به منظور احترام، کرامت و حفظ شأن و جایگاه شما و نقش ارزنده‌ای که در گذشته داشته و در آینده خواهید داشت، برگزار شد که کمترین و جزئی‌ترین کار در قبال جایگاه شماست.

محمد باقری‎‌نژاد مدیر صندوق بازنشستگی استان خراسان‌ جنوبی نیز در این همایش با اشاره به دغدغه سلامت بازنشستگان بیان کرد: از استاندار درخواست داریم به دستگاه‌های اجرایی تکلیف کنند که طبق قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۸۵ آن مبنی‌ بر استفاده بازنشستگان از بیمه تکمیلی همانند شاغلان، این مهم همزمان برای بازنشسته و شاغل آن دستگاه انجام شود.

وی افزود: وقتی شاغل و بازنشسته در کنار هم بیمه شوند خطرپذیری بین آنان تقسیم و بازنشسته از خدمات بیشتری برخوردار می‌شود. از اداره کل آموزش و پرورش استان به عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی درخواست داریم به این موضوع مهم توجه کنند.

باقری‎‌نژاد تصریح کرد: در حوزه دغدغه کرامت بازنشستگان نیز درخواست این است که در دستگاه‌های اجرایی حداقل مکانی به عنوان اتاق فکر بازنشستگان مدنظر قرار گیرد تا از اندیشه و تجربیات این قشر فرهیخته و اندیشمند و باتجربه استفاده شود.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خراسان‌ جنوبی افزود: در چند ماه اخیر ۴۲۲ فقره وام ازدواج ۲۵ میلیون تومانی بدون تشریفات بانکی به فرزندان بازنشستگان کشوری در این استان پرداخت شد. ضمن اینکه ۲ هزار فقره وام ضروری نیز به بازنشستگان استان پرداخت شده است.

گفتنی است، در این آیین ۶ نفر از بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی و ۲۱ نفر از برگزیدگان جشنواره‌های ورزشی بازنشستگان کشوری تجلیل شدند.