مدیر صندوق بازنشستگی استان کرمان:

دوران بازنشستگی زمان آرامش و زندگی به دور از دغدغه است

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کرمان در مراسم هفدهمین بزرگداشت روز تکریم بازنشستگان گفت: دوران بازنشستگی زمان نشستن با آرامش، شادی و به دور از دغدغه های زندگی است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کرمان، محمد سلیمانی در مراسم بزرگداشت هفدهمین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان که به میزبانی صندوق بازنشستگی کشوری استان و در محوطه خانه مهر بازنشستگان در پارک مادر کرمان برگزار شد، ضمن تبریک این روز افزود: ارتقا جایگاه اجتماعی بازنشستگان و پیشکسوتان جامعه که بهترین روزهای عمر خود را صرف خدمت به این مرز و بوم کرده‌اند وظیفه همه مسئولین و دستگاه‌های اجرایی است.

وی برگزاری این مراسم بزرگداشت را فرصتی برای یادآوری و تذکر به مسئولین عنوان کرد و گفت: زندگی هر انسان دارای چند مرحله است که مرحله کودکی با برخورداری از چتر حمایتی خانواده می گذرد و مرحله نوجوانی و جوانی به تحصیل و آموزش سپری می شود؛ با شروع مرحله اشتغال زمان ایستادن در مقابل مسائل و تلاش و کوشش جهت رفاه هر فرد و خدمت به جامعه آغاز و سپری می شود.

سلیمانی ادامه داد: در زمان اشتغال که در واقع زمان ایستادن است فرد تمام تلاش خود را جهت خدمت به جامعه و این سرزمین انجام می دهد تا آسایش، آرامش و رفاه را به جامعه هدیه کند.

وی با بیان اینکه «دوران بازنشستگی با واژه نشستن همراه است یعنی سی سال ایستادگی و مقاومت به پایان رسیده و زمان نشستن در آسایش و رفاه فرارسیده است» اظهارداشت: متاسفانه به دلیل مسائل و مشکلات معیشتی، درمان و منزلت اجتماعی، این دوره مطلوب بسیاری از بازنشستگان بزرگوار نیست.

سلیمانی ابراز داشت: با فعالیت خانه مهر بازنشستگان شهر کرمان این مجموعه تمام تلاش خود را انجام داده تا دوره نشستن دوباره، بعد از سی سال خدمت، دورانی شاد باشد و گروه‌های مختلف از بین بازنشستگان در این مجموعه گرد هم می آیند و به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی می پردازند.

وی همچنین افزود: جشن امروز فرصتی برای ارائه آموخته ها در خانه مهر بازنشستگان است و تمام برنامه هایی که در این جشن اجرا می شود توسط خود بازنشستگان برنامه ریزی و اجرا شده است.

مدیر صندوق بازنشستگی استان با اعلام این مطلب که در این مراسم هیچ یک از مسئولین استان دعوت نشده اند، گفت: این جشن متعلق به بازنشستگان است و مسئولین اگر تمایل به حضور در میان بازنشستگان دارند، بایستی مراسم تکریم و تجلیل از این فرهیختگان را برنامه ریزی کنند؛ آن ها مکلفند از بازنشستگان جهت تکریم ایشان دعوت کنند.

مدیر صندوق بازنشستگی استان کرمان با اشاره به جمعیت بازنشستگان کشوری این استان که بالغ بر ۶۰هزار نفر است، گفت: بیشترین تعداد بازنشستگان کشوری را کارکنان بازنشسته آموزش و پرورش و دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل می دهند.

به گفته وی، در راستای اشاعه فرهنگ ورزش سلامت محور، چهارمین جشنواره ورزشی بازنشستگان در استان برگزار شد که در پایان این مراسم از نفرات برتر و مسئولین برگزاری جشنواره تقدیر شد.