در بازدید سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان شد؛

تاکید زاهدی وفا بر ضرورت توسعه ناوگان و فعال شدن ناوگان زمین‌گیر هواپیمایی آسمان

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از هواپیمایی آسمان به عنوان زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری، بر توسعه ناوگان و فعال شدن ناوگان زمین‌گیر این شرکت در جهت رشد ظرفیت صنعت هوایی تاکید کرد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان، محمد هادی زاهدی وفا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمد اسکندری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به همراه مصطفی شهریاری، معاون امور اقتصادی و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری‌، در بازدید از شرکت هواپیمایی آسمان که با همراهی خلبان ابوذر شیرودی مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان، انجام شد، از نزدیک در جریان تلاش متخصصان این شرکت، قرار گرفتند.

‌در این مراسم محمد هادی زاهدی وفا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پس از شنیدن توضیحات خلبان شیرودی، با تاکید بر حمایت ‌وزارت کار از شرکت هواپیمایی آسمان گفت: آسمان به عنوان زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری و یکی از ‌بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی داخلی که نقش تأثیرگذاری در صنعت هوانوردی دارد، باید پویاتر و چابک‌تر از گذشته، ناوگان عملیاتی خود را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه «ضرورت دارد تعداد ناوگان عملیاتی شرکت آسمان تا نوروز ۱۴۰۲ افزایش یابد» گفت: ما هم در وزارت کار حمایت‌هایی از شرکت هواپیمایی آسمان در تأمین منابع مالی و رشد بازرگانی شرکت، خواهیم داشت.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از مدیرعامل آسمان خواست توسعه ناوگان شرکت را براساس مطالعات فنی و نیاز بازار در دستور کار قرار دهد.

زاهدی وفا بر ضرورت حمایت‌‌های مالی از شرکت آسمان برای توسعه ناوگان و پیگیری‌های جدی بابت تأمین تسهیلات تاکید و ابراز امیدواری کرد که با تامین حمایت های مورد نیاز از شرکت آسمان این شرکت بتواند با توسعه ناوگان و افزایش ظرفیت صندلی پروازی خود، رشد روزافزون داشته باشد.

در ادامه این مراسم، ‌محمد اسکندری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، ضمن ابراز خرسندی از دغدغه‌مندی مدیران آسمان نسبت به حفظ سرمایه‌های انسانی‌ به عنوان ظرفیت اصلی این شرکت، گفت: صندوق بازنشستگی کشوری، تلاش می کند از تمام ظرفیت های خود در حد توان برای حمایت از شرکت آسمان استفاده کند.

وی همچنین بر ضرورت حفظ و حراست از سرمایه بازنشستگان به عنوان حق الناس و تلاش برای افزایش سودآوری و ارائه خدمات مطلوب به مشتریان به ویژه بازنشستگان تاکید کرد.

در این بازدید خلبان شیرودی، مدیرعامل آسمان نیز توضیحاتی درباره تعداد هواپیماهای عملیاتی، ‌تعمیر و نگهداری هواپیما توسط متخصصان آسمان و تعداد هواپیماهای در انتظار قطعه این شرکت مطرح کرد‌؛ همچنین ظرفیت بزرگ شرکت آسمان‌ از نظر تجهیزاتی و نیروی انسانی در تعمیر و نگهداری هواپیما از سوی وی تشریح شد.

مدیرعامل آسمان همچنین به طرح برخی مشکلات‌ که ناشی از عملکرد مدیران سابق در آسمان است، اشاره کر‌د و افزود: شرکت هواپیمایی آسمان ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که در گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته بود، اما برنامه‌ریزی کرده‌ایم از همه ظرفیت‌ها‌ برای رشد این شرکت و اعتلای صنعت هواپیمایی کشور استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: ارتقای ایمنی پروازها به عنوان اولویت اصلی شرکت آسمان است. مهمترین رسالت‌ هواپیمایی آسمان، بهبود ایمنی پرواز و حفظ جان مسافر است و به هیچ عنوان ایمنی فدای منافع‌ نمی‌‌شود و این یک اصل پذیرفته شده در آسمان است.

شیرودی، به‌روز‌سازی دانش کارکنان متخصص و برگزاری منظم آموزش‌‌های ضمن خدمت برای ارتقای توان علمی کارکنان آسمان را از جمله محورهای کاری خود در این شرکت عنوان و اعلام کرد: اگر آموزش‌‌های منظم و به‌روز برای کارکنان تخصصی شرکت نداشته باشیم، ممکن است دچار روزمرگی و رخوت شویم، در این راستا برنامه‌ریزی شده تا با انجام برنامه‌های آموزشی، پویایی و نشاط سرلوحه فعالیت شرکت آسمان قرار گیرد.

او استفاده از جوانان گام دوم انقلاب را مهم و ضروری عنوان کرد و تصریح کرد: اگر صندوق بازنشستگی کشوری و وزارت تعاون تصمیم گرفته است در‌گام دوم انقلاب اسلامی از حضور جوانان در مدیریت شرکت هواپیمایی آسمان بهره‌ گیرد، مدیران شرکت نیز برنامه دارند از جوانان گام دوم انقلاب، طبق مشخصاتی که رهبر انقلاب تاکید دارند در‌ شرکت استفاده کنند.

مدیرعامل هواپیمایی آسمان جلب رضایت مسافران هواپیمایی آسمان و جذاب‌سازی سفر با ناوگان آسمان برای مردم را یکی دیگر از اولویت‌‌های آسمان ‌عنوان کرد و افزود: حتما از همه ظرفیت‌های آسمان برای پیشرفت روز‌افزون این شرکت هواپیمایی استفاده می کنیم؛ ضروری است تا همگان برای موفقیت این شرکت تلاش کنند.