در نشست با اعضای هیات مدیره بنیاد فرزانگان عنوان شد:

اهمیت استفاده از ظرفیت‌های آموزشی برای توجه به مقوله سالمندی

در نشست مشترک رئیس و اعضای هیات مدیره بنیاد فرزانگان و مدیر صندوق بازنشستگی استان آذربایجان شرقی مقرر شد با استفاده از ظرفیت‌های صندوق بازنشستگی و کانون‌های بازنشستگی و دستگاه‌های اجرائی استان، «گروه کُر بازنشستگان و سالمندان آذربایجان شرقی» از بین افراد مستعد تشکیل شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان آذربایجان شرقی، طاهره احمدزاده مدیر صندوق بازنشستگی استان آذربایجان شرقی در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت‌های بنیاد فرزانگان، تشکیل گروه کُر بازنشستگان و سالمندان استان را یکی از افتخارات استان برشمرد و از فراخوان تشکیل این گروه در آینده نزدیک خبر داد.

وی با بیان اینکه صندوق های بازنشستگی با توجه به سند ملی سالمندان یکی از اعضای شورای سالمندی هستند، گفت: آگاهی بخشی و فرهنگ سازی و مشارکت در حوزه ارتقاء سطح سلامت جسمی، روانی وحمایت اجتماعی جامعه هدف صندوق، برای مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری از اهمیت بالایی برخوردار است.

او افزود: صندوق بازنشستگی آذربایجان شرقی همواره در ارائه خدمات به جامعه بازنشستگان پیشقدم بوده و برگزاری دوره های آموزشی ویژه بازنشستگان و اجرای طرح هایی از جمله طرح درخانه نمانیم از جمله فعالیت‌های این صندوق قبل از شروع بیماری کرونا بود.

احمدزاده در ادامه بر لزوم توجه کلیه دستگاه‌های اجرائی بویژه آموزش و پرورش، فرهنگ وارشاد اسلامی، صدا و سیما و شهرداری در زمینه فرهنگ سازی و لزوم توجه به مقام و منزلت سالمندان و پیشکسوتان از طریق نظام آموزشی و تهیه برنامه های مستند و آموزشی با توجه به آموزه های دینی و ملی تاکید کرد.

مدیر صندوق بازنشستگی استان آذربایجان شرقی همچنین از آمادگی این صندوق در استفاده از تجارب نخبگان سالمند و ارائه خدمات نوین به سالمندان وتوانمندسازی آنان ازطریق برگزاری همایش ها، فعالیت های هنری، دوره های آموزشی ویژه سالمندان، مسابقات ورزشی و سایر فعالیت های مرتبط خبر داد.

منصور اسکندرنژاد مدیرعامل بنیاد فرزانگان استان آذربایجان شرقی نیز با ارائه گزارشی از اجرای برنامه های راهبردی و استراتژی مطابق سند ملی سالمندان تشکیل جلسات متعدد با اعضای شورا و ارائه گزارش به استاندار خبر داد و افزود: با توجه با اینکه استان آذربایجان شرقی ششمین استان کشور از نظر هرم سنی و سالمندی بوده و بیش از ۱۲درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است؛ برنامه ریزی تغییر جمعیتی و توجه بیش از پیش به موضوع سالمندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و عدم توجه به آن میتواند مشکلات فراوانی را در جامعه به وجود آورد.