نظام آماری مطلوب، شفاف و پاسخگو از پیش نیازهای مهم یک نظام حکمرانی مطلوب می باشد. برخورداری از آمارهای متقن در همه امور، برنامه ریزی و تبیین اهداف و نیز سیاستگذاری و تعیین خط مشی ها تا آنجا مهم است که بسیاری از کارشناسان، اطلاعات آماری را زیربنای همه برنامه ریزی ها به شمار می آورند و میزان توسعه یافتگی کشورها، سازمان ها و کسب و کارها را در ارتباط تنگاتنگ با حجم و کیفیت آمار و اطلاعات تولید شده می دانند.

بهره گیری درست از آمار و به تبع آن برنامه ریزی نظام مند، منجر به شناخت دقیق فرصت ها، تهدیدها و چالش ها می شود که این موضوع نقش موثری در بهره برداری از فرصت ها و دفع تهدیدها و واکنش مناسب به چالش ها دارد که در نتیجه حرکت به سمت ماموریت سازمان و دستیابی به اهداف تسهیل می شود.

صندوق بازنشستگی کشوری، به عنوان دومین صندوق بزرگ بیمه ای کشور و با توجه به گستره عملیات آن، همواره با حجم انبوهی از آمار و اطلاعات تولیدی ناشی از فعالیت خود مواجه است، لذا جمع آوری منظطم اطلاعات آماری بسته بندی موضوعی و اشتراک آن با سایر ذینفعان در بازه های زمانی مختلف از اولویت های همیشگی این صندوق می باشد. دفتر برنامه ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری تلاش دارد تا با در نظر گرفتن کیفیت داده های آماری و انتشار به موقع و صحیح آنها، تسهیل گر تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها باشد و در همین راستا فصلنامه آماری جاری را تدوین و منتشر کرده است.

این فصلنامه حاوی خلاصه آمار و اطلاعات این صندوق تا پایان زمستان ۱۴۰۰ بوده که تقدیم حضور مخاطبین گرامی می شود.