در مجمع عمومی هلدینگ مالی صندوق بازنشستگی تصویب شد:

شناسایی و تخصیص ۱۳۵ تومان سود به ازای هر سهم “ومدیر”

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری (سهامی عام) برای دوره مالی منتهی به پایان آذر ماه سال ۱۴۰۰، روز چهارشنبه ۱۸ اسفند ماه با حضور ۸۱.۶۳ درصد سهامداران و نمایندگان قانونی آنها و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی هلدینگ مالی صندوق بازنشستگی کشوری ، محمود طهماسبی مدیرعامل این شرکت در ابتدای جلسه گزارشی از شرایط اقتصادی روز دنیا و کشور، تحلیلی از وضعیت نرخ تورم، بازار سرمایه، نرخ ارز، شرایط نقدینگی و نحوه فعالیت شرکت ها در این بازار را در قالب «گزارش هیات مدیره» به مجمع ارائه کرد.

وی همچنین با اشاره به این که عملکرد شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری در دوره نزول بازار سرمایه مطلوب بوده است، گفت: همه تلاش ما این است که رشد سود سال جاری در سال آینده نیز تکرار شود.

طهماسبی با تاکید بر این که این شرکت توانسته است با ترکیب پرتفوی مناسب و نیز سرمایه گذاری دقیق، سود قابل توجهی را در سال جاری کسب کند، اظهار داشت: کسب P به E حدود ۲.۷ درصد، عدد بسیار مناسبی است و امیدواریم این روند با تحولات مثبت اقتصادی، بهبود یابد.

در ادامه، حسابرس قانونی شرکت نیز در گزارشی به مجمع تاکید کرد: بررسی های انجام شده نشان می دهد که شرایط صورت های مالی گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری بر اساس استانداردهای حسابداری، کاملا مطلوب است.

در این جلسه، سهامداران شرکت با تقسیم سود ۱۲۱۵میلیارد تومانی موافقت کرده و در نتیجه به تخصیص «۱۳۵ تومان سود به ازای هر سهم (ومدیر)» رای مثبت دادند. همچنین اعلام شد که سود سهامداران حقیقی و حقوقی در اسرع وقت به حساب آنها واریز خواهد شد.

اعضای مجمع، موسسه حسابرسی دش و همکاران را به عنوان حسابرس قانونی و روزنامه دنیای اقتصاد را به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت انتخاب کردند. در این جلسه، میزان حق حضور اعضای هیات مدیره نیز مشخص و اعلام شد که بر اساس آیین نامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاداشی به اعضای هیئت مدیره تعلق نخواهد گرفت.