به منظور رفاه حال بازنشستگان عزیز و تسهیل و تسریع خدمات؛

امکان “ابطال گواهی کسر از حقوق” بازنشستگان کشوری در ۱۶۲۰ شعبه منتخب بانک صادرات فراهم شد

با هماهنگی های صورت گرفته با بانک صادرات ایران، امکان انجام فرآیند ابطال گواهی کسر از حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در ۱۶۲۰ شعبه منتخب بانک صادرات در سراسر کشور فراهم شده است.

 

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به منظور رفاه حال بازنشستگان عزیز تحت پوشش و با هماهنگی های صورت گرفته بین صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران، از این پس علاوه بر مدیریت های استانی صندوق، شعب منتخب بانک صادرات نیز نسبت به ابطال گواهی های «کسر از حقوق» و «ضمانت کسر از حقوق» که از تاریخ ۱۰اسفندماه جاری در سامانه مربوطه در درگاه خدمات الکترونیک صندوق (sabasrm.ir) ثبت و صادر شده باشد اقدام خواهند کرد.

تا پیش از این بازنشستگان و وظیفه بگیرانی به دلایلی از جمله «انصراف متقاضی از دریافت تسهیلات»، «عدم پرداخت تسهیلات توسط بانک مندرج در متن گواهی» یا به دلیل «تسویه تسهیلات پرداخت شده» باید به مدیریت های استانی صندوق بازنشستگی در مراکز استانها مراجعه کرده و با در دست داشتن گواهی صادره و تایید بانک مربوطه اقدام به ابطال و یا تسویه گواهی می کردند.

با اجرای این طرح جدید و از تاریخ ۱۰ اسفند ماه جاری این عزیزان به جای مراجعه به ۳۱ مدیریت استانی صندوق بازنشستگی کشوری، می توانند با در دست داشتن کارت ملی، گواهی ممهور به مهر بانک مندرج در گواهی و تاییدیه بانک مربوطه به یکی از ۱۶۲۰ شعبه منتخب بانک صادرات در سراسر کشور مراجعه و اقدام به ثبت درخواست ابطال یا تسویه گواهی صادره نمایند.

از آنجایی که اداره کل امورمالی صندوق بازنشستگی کشوری در ساعت های ۹، ۱۱، ۱۳ و ۱۵ هر روز اقدام به ابطال یا تسویه گواهی‌ها می‌کند، ذینفعان عزیز با مراجعه مجدد به سامانه مربوطه در درگاه خدمات الکترونیک صندوق می توانند از خدمات تعریف شده در سامانه تا سقف مجاز استفاده کنند.

براساس این گزارش، انجام این فرآیند توسط شعب منتخب بانک صادارت بدون هرگونه تغییر در ساز و کار و ضوابط و مقررات حاکم بر ابطال گواهی های «کسر از حقوق» و «ضمانت کسر از حقوق» خواهد بود؛ این فرآیند با هدف تسهیل و تسریع خدمات و به ویژه در راستای کسب حداکثر رضایتمندی بازنشستگان و وظیفه‌بگیران متقاضی این نوع خدمت انجام شده است.

لازم به یادآوری است که همچنان امکان ابطال گواهی های مذکور از طریق مراجعه به مدیریت های استانی صندوق بازنشستگی کشوری برای متقاضیان وجود خواهد داشت.

اسامی و مشخصات ۱۶۲۰ شعبه منتخب بانک صادرات سراسر کشور در سامانه صدور «گواهی کسر از حقوق» در سایت sabasrm.ir قابل مشاهده است. همچنین می توانید فایل مربوطه را در اینجا ببینید.