مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری توضیح داد:

دستورالعمل پرداخت عیدی بازنشستگان/ پرداخت عیدی جاماندگان با حقوق اسفندماه

در پی پیام‌های برخی بازنشستگان مبنی بر عدم دریافت عیدی، مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری توضیحاتی دراین‌باره ارائه کرد.

 

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، علی خدامی گفت: در راستای مصوبه هیئت وزیران، دستورالعمل نحوه محاسبه و پرداخت عیدی سال ۱۴۰۰ تهیه شد و واریز مبلغ عیدی طبق آن انجام گرفته است.

وی توضیح داد: طبق مصوبه مورخ ۲۷ بهمن‌‌ماه هیئت‌وزیران، برای بازنشستگان و موظفینی که پرداخت حق عائله‌مندی و اولاد آنها برعهده صندوق بازنشستگی کشوری است و در لیست حقوق بهمن ماه به آنان حقوق پرداخت شده است، مبلغ ثابت ۱۶ میلیون ریال به‌عنوان عیدی سال ۱۴۰۰ پرداخت شده است و در صورت وجود چندین وظیفه‌بگیر از یک دفتر کل، مبلغ فوق به صورت مساوی بین وظیفه‌بگیران تقسیم می‌گردد.

خدامی افزود: علاوه بر این مبلغ، به بازنشستگان و وظیفه بگیرانی که بر اساس ردیف بودجه تعریف‌شده در سیستم به آنها عائله‌مندی تعلق می‌گیرد، حداکثر تا سقف چهار میلیون ریال پرداخت شده است.

به گفته وی، بازنشستگان و وظیفه بگیرانی که بر اساس تعاریف مندرج در سیستم، حق اولاد از طرف صندوق به آنها پرداخت می‌شود؛ به ازای هر فرزند مبلغ ثابت یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال پرداخت شده است.

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین اعلام کرد: احکامی که در نیمه دوم بهمن‌ماه تا قبل از تاریخ مصوبه هیئت‌وزیران به صورت قطعی و جاری تغییر پیدا کرده، ولیکن عیدی آنها در پایان بهمن‌ماه کارسازی نشده است؛ حسب پردازش، احکام عیدی آنها در اسفندماه ۱۴۰۰ کارسازی خواهد شد.

خدامی افزود: دستگاه‌هایی که فاقد ردیف بودجه‌ای هستند، می‌بایست طبق رویه هر ساله، رأساً نسبت به کارسازی عیدی به حساب بازنشستگان و وظیفه بگیران خود اقدام کنند و صندوق بازنشستگی کشوری در این خصوص، هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد.