در نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم صورت گرفت؛

رونمایی از ۱۰ پروژه خودکفایی و محصول جدید پگاه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه‌هایی برای نظارت بر شفافیت عملکرد صندوق‌ها و شرکت‌ها در حال تکمیل است که به زودی رونمایی می‌شود.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر «حجت الله عبدالملکی» در آئین رونمایی از ۱۰ پروژه خودکفایی و محصول جدید صنایع شیر ایران در نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم، با بیان اینکه کار، رفاه، آتیه و حراست اموال مردم را در اولویت کاری خود قرار داده‌ایم، اظهار داشت: نظام یکپارچه مدیریتی در شرکت‌ها و صندوق‌های زیرمجموعه را برای این مهم پیاده سازی می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه سودآوری مبتنی بر اقتصاد اسلامی در شرکت‌های تابعه وزارت مردم در دستورکار باشد، افزود: در این راهبرد کلان، افزایش تولید و گسترش بازار فروش به سودآوری سازمان کمک می‌کند.

عبدالملکی گفت: خودکفایی در کشور نیازمند بهره‌مندی از دانش نوین و فناوری‌های جدید است که باید در همه شرکت‌های تابعه اجرایی در راستای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی اجرایی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سرمایه‌گذاری‌های کلان وزارتخانه در توسعه پژوهش و مطالعات کاربردی اشاره کرد و اظهار کرد: تقویت تولید و توجه به بازارهای صادراتی، اقتصاد ملی را متحول می‌کند.

وی شرکت‌های زیرمجموعه را به توسعه و تکمیل زنجیره ارزش و نگاه به ظرفیت‌های بومی توصیه کرد و گفت: توجه به ایجاد صنایع پایین دست و ایجاد واحدهای فرآوری در مناطق مختلف کشور از خام فروشی جلوگیری کرده و مولد اشتغال است.

عبدالملکی پگاه را افتخار ملی ایران دانست و افزود: باید به ارتقای جایگاه این برند در حوزه لبنیات با تاکید بر کیفیت بالای محصولات توجه ویژه‌ای داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نوآوری‌های جدید می‌تواند در کنار تعهد و تخصص دانشمندان ایرانی، کشور را از واردات بی نیاز کند.

در این مراسم، ۱۰ پروژه و محصول جدید صنایع شیر ایران به صورت ویدیوکنفرانس توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد. این محصولات بیش از ۶ میلیون یورو به صورت سالیانه صرفه جویی ارزی برای کشور خواهد داشت. خودکفایی وساخت داخل دستگاه UHT ، استابیلایزر G20، پودرورزشی WPC، پودرخامه، پودر بستنی در کنار محصولات جدید پگاه شامل ماست همزده فاماس، دوغ تغلیظ شده، پنیر سیاهمزگی و پنیر فروماژ، پنیر چدار و خامه ESL صادراتی در این مراسم رونمایی شد.