عبدالملکی در تشریح عملکرد شش ماهه وزارت تعاون:

روز شمار خدمت در وزارت مردم برقرار است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: روزشمار خدمت با هدف نظارت مستمر بر عملکردها و اولویت‌گذاری راهبردهای عملیاتی در وزارت مردم برقرار است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری و به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر «حجت‌الله عبدالملکی» در آئین بازگشایی نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم با حضور سخنگوی دولت، اظهار کرد: دولت مردمی اولین دولت گام دوم انقلاب است و حرکت در مسیر تحقق اهداف این بیانیه را بر عهده دارد.

وی با تشریح ویژگی‌های گام دوم انقلاب اسلامی، افزود: از جمله این مؤلفه ها همراهی و مشارکت مردم در شاخص‌های توسعه است که دولت موظف به بسترسازی برای این نقش‌آفرینی است.

عبدالملکی گفت: نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم در جهت امیدآفرینی، انعکاس دستاوردها و لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در انجام فوری جهاد تبیین برپا شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ۲۰۰ اقدام جدی و مهم در این مدت انجام شده است که با محوریت رفع بیکاری، حل مشکلات صندوق های بازنشستگی، یکپارچه‌سازی نظام شرکت‌داری و بنگاه‌داری و رفع فقر مطلق تحقق اهداف دیگر نیز در دستور کار است.

وی اجرای زیست بوم ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران را گامی مهم در راستای حل مشکل بیکاری عنوان کرد و گفت: این زیست بوم بر پایه اقتصاد مقاومتی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی و بومی هر منطقه تدوین می شود.

عبدالملکی افزود: تکمیل اطلس جامع طرح‌های اشتغال‌زایی با همراهی دستگاه‌های مختلف نیز یکی از برنامه‌هایی است که با هدف هم‌افزایی و جلوگیری از اقدامات جزیره‌ای در وزارت مردم دنبال می‌شود.

دبیر شورای عالی کار و رفاه اجتماعی به اقدامات انجام شده در راستای بهبود فضای کسب و کار نیز اشاره کرد و گفت: صدور مجوز آموزشگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در سه روز، شناسایی مشاغل مهارت محور و کم سرمایه، صدور آنی مجوز مشاغل خانگی و شناسنامه‌دار کردن مشاغل سیار با این رویکرد دنبال شده است.

وی افزود: در راستای ایجاد عدالت و کاهش فاصله حقوق مدیران ارشد و کارمندان از ابتدا با مدیران قرار گذاشتیم حداقل ۳۰ درصد از حقوق مدیران کاهش پیدا کند بنابراین حداقل ۳ میلیون تومان از حقوق مدیران رده بالا‌ به درخواست خودشان کاهش یافت و برعکس کسانی که کف حقوق دریافت می‌کنند، حقوق آنها را افزایش دادیم.

عبدالملکی از رفع مشکل ۲۹۰۰ شرکت تعاونی ملی و استانی خبر داد و‌ افزود: پیش‌نویس لایحه حمایت از جامعه سالمندان تدوین شده و شورای نظارت بر معلولان نیز تشکیل شده و برای خانوار دارای دو معلول و بیشتر به تعداد ۱۴۰۰ واحد مسکونی در اختیار این خانواده‌ها قرار گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی برای افشای مفاسد خبر داد و گفت:‌ داشبورد برخی از این سامانه‌ها در اختیار نمایندگان مجلس و مدیران ارشد نظام قرار داده شده است.

وی در پایان از همراهی اصحاب رسانه در اجرای جهاد تبیین وزارت مردم و امیدبخشی به جامعه تقدیر کرد.