مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نمایشگاه دستاوردهای وزارت مردم بیان کرد؛

ایجاد شفافیت با انتشار آگهی مناقصه و مزایده شرکت ها/ تلاش برای بهبود کیفیت خدمات صندوق بازنشستگی کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستاوردهای شش ماهه این صندوق را تشریح کرد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر محمد اسکندری در جریان برگزاری نمایشگاه دستاوردهای ۶ماهه وزارت مردم که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سخنگوی دولت برگزار شد در غرفه صندوق بازنشستگی کشوری ضمن اشاره به خدمات رفاهی بازنشستگان طی شش ماه گذشته گفت: طی این مدت ضمن افزایش تعهدات بیمه ای ذینفعان، تعداد وام ضروری و همچنین مبلغ وام از ۱۰ میلیون تومان به ۱۲ میلیون تومان افزایش یافته است.

حمایت از بازنشستگان زلزله دیده استان هرمزگان

وی افزود: کمک به جبران خسارت بازنشستگان آسیب دیده از زلزله هرمزگان از طریق استفاده خودکار و بی واسطه مشمولان از طرح بیمه عمر و حادثه صبا (بیمه ملت)، پرداخت خسارت های تا سقف ۵میلیون ریال بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری طی ۲۴ ساعت و شناسایی ۷۰ هزار بازنشسته مشمول طرح مسکن ملی و معرفی آنان به مراجع ذیربط نیز در جهت خدمت رسانی به بازنشستگان عزیز در ۶ماهه اخیر انجام شده است.

اسکندری با بیان اینکه فعالیت های اقتصادی صندوق و شرکت های تابعه در این دوران بهبود قابل توجهی داشته است، افزود: طی این مدت، فروش، ترکیب سبد و سودآوری شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) ۶۴ درصد رشد داشته است و راندمان تولید ورق های API و آلیاژی فولاداکسین به میزان ۳۱درصد بهبود یافته است.

وی افزود: طی شش ماه اخیر با طراحی سامانه برخط نظارت بر شرکت ها به احیای کارخانه عمل آوری ماهی و میگو بوشهر و اشتغال زایی برای ۱۵۰ بانوی سرپرست خانوار، رشد ۳۸ درصدی تولید شرکت صبا فولاد خلیج فارس و ایجاد شفافیت فروش در بورس، بازگشت روغن موتور الوند به چرخه تولید پس از ۵ سال و رشد ۷۰ درصدی فروش نفت ایرانول، آغاز صادرات محصولات لبنی پگاه به ارمنستان و حضور شرکت پتروشیمی جم در نمایشگاه اوراسیای ترکیه، استقرار کامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در مرز باشماق، صرفه جویی نزدیک به ۴۱۶ میلیون ریالی در حوزه نظام فنی تولید پگاه، صادرات محصولات کاغذسازی قائمشهر به ترکمنستان و راه اندازی مجدد شرکت آپاداناسرام پس از ۶ سال توقف کمک شده است.

ایجاد شفافیت با انتشار آگهی های مناقصه و مزایده شرکت های تابعه

اسکندری در بخش دیگری از سخنانش بر شفافیت و بهبود خدمات دولت الکترونیک در صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد و گفت: در این دوره با راه اندازی سامانه انتشار آگهی مناقصه و مزایده شرکت ها در پرتال صندوق بازنشستگی، برای نخستین بار همه موارد مناقصه ها و مزایده ها وهمین طور نتایج آنها در سایت صندوق بارگذاری می شود.

همچنین با الکترونیکی کردن فرایندهای صندوق بازنشستگی کشوری و خدمات بازنشستگان از طریق درگاه خدمات الکترونیک sabasrm  و اپلیکیشن صبا، اجرای صحیح قوانین و منع پرداخت های من غیرحق در سیستم احکام و تکمیل فرآیند به روزرسانی گزارش های مالی و عملکردی صندوق بازنشستگی کشوری تلاش شده است تا در جهت تحقق شفافیت بیشتر در این صندوق گام برداشته شود.

وی به برپایی میز خدمت و ارتباطات مردمی در استان ها برای پیگیری شکایت ذینفعان در ادامه اقدامات جدید صندوق بازنشستگی کشوری اشاره کرد و گفت: با ایجاد کمیته ویژه پیگیری مطالبات بازنشستگان شاهد تحول در پیگیری مطالبات ذینفعان و با زمینه سازی برای استقلال منابع مالی و نقدی صندوق درصدد تحقق حداکثر سودآوری و همچنین با تحول در هیات های رسیدگی به تخلفات به دنبال مواجهه قانونی با متخلفان هستیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در پایان گفت: کسب رتبه صادرکننده ممتاز ملی برای سومین سال توسط شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) و کسب رتبه دوم صنایع پتروشیمی کشور توسط پتروشیمی جم در ارزیابی سالانه ۱۰۰ شرکت برتر و انتخاب طرح‌های اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری به‌عنوان «تجربه‌های موفق ۲۰۲۱ ایسا» ازجمله افتخارات صندوق بازنشستگی کشوری در این مدت بوده است.

براساس این گزارش، ارائه خدمات جبران هزینه درمانی برای دومیلیون و ۶۳۶هزار نفر، ارائه تسهیلات بیمه نامه ملت به حدود ۹۰هزار نفر از جامعه تحت پوشش، ارائه خدمات دندانپزشکی بیمه ملت به ۹هزار و ۳۰۲نفر و همچنین استفاده ۴۶۶نفر از بازنشستگان از بیمه تکمیلی عمر و حادثه صبا در شش ماهه دوم امسال بخش هایی از خدمات صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه بیمه ای بوده است.

به گفته وی، خرید اعتباری ۳۹۹هزار نفر از بازنشستگان از فروشگاه های افق کوروش، خرید ۳هزار و ۶۰۲نفر از کالاهای خانگی طی مهر و آبان امسال، استفاده ۱۸هزار نفر از بازنشستگان از تخفیف های کفش ملی، ۲هزار نفر از تخفیف های هتل های ایرانگردی و جهانگردی و پرداخت وام ضروری ۱۲میلیون تومانی به ۹۲هزار و ۹۲۲نفر از بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول نیز بخش هایی از خدمات صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه تسهیلات مالی و خدمات رفاهی در این مدت بوده است.

برپایی غرفه صندوق در نمایشگاه دستاوردها

صندوق بازنشستگی کشوری با برپایی غرفه ای ضمن ارایه دستاوردها و اقدامات خود در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ حضور فعالی در نمایشگاه دستاوردهای ۶ماهه وزارت مردم دارد.

نمایشگاه دستاوردهای ۶ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که از روز گذشته (شنبه ۷اسفندماه) در طبقه یازدهم ساختمان این وزارتخانه تشکیل شده است تا ۲۰اسفندماه میزبان سازمان ها، صندوق ها، بانک و موسسات تابعه این وزارتخانه و همچنین مسئولان، نمایندگان مجلس، اصحاب رسانه و مردم عادی است.

صندوق بازنشستگی کشوری نیز با برپایی غرفه ای در کنار سازمان بهزیستی کشور ضمن نمایش گزارش عملکرد شش ماهه دوم این صندوق در سال ۱۴۰۰ در حوزه های مختلف، پاسخگوی مسئولان و مراجعه کنندگان عزیز است.

نمایشگاه دستاوردهای ۶ماهه وزارت مردم تا ۲۰اسفندماه برپا خواهد بود. قرار است طی برگزاری این نمایشگاه از دستاوردهای شرکت پگاه با عنوان «۵طرح خودکفایی شرکت صنایع شیر ایران و ۴محصول جدید این شرکت» رونمایی شود.