مدیرعامل پتروشیمی جم اعلام کرد:

افزایش درآمدهای پتروشیمی جم در ۹ماهه ۱۴۰۰

مدیرعامل پتروشیمی جم گفت: درآمدهای پتروشیمی جم در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۰ حدود ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. این موفقیت در شرایطی کسب شده که به دلیل بروز مشکل در توربین کمپرسور۳۰۱ واحد الفین، شرکت به مدت ۲۱ روز از سرویس دهی خارج شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگگی کشوری به نقل از روابط عمومی هلدینگ صباانرژی، رضا علیزاده مدیرعامل پتروشیمی جم در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد ضمن تقدیر از زحمات کلیه پرسنل خانواده بزرگ جم، نیروی انسانی را بزرگ‌ترین سرمایه این بنگاه بزرگ تولیدی دانست و افزود: برای جبران اثرات کاهش ۸ درصدی تولید ناشی از این توقف در درآمد و سودآوری شرکت سعی کردیم با مدیریت بهینه سهم بازارهای صادراتی و توسعه بازارهای جدید و تولید گریدهای باهدف حاشیه سود بالاتر و کسب درآمد بیشتر مانع از کاهش درآمد مجموعه شویم.

علیزاده گفت: به‌عنوان نمونه ضمن توجه به لزوم حفظ بازار چین به‌عنوان یک بازار اصلی و مطمئن، سهم صادرات به چین را از ۷۸ درصد در سال ۹۹ به ۶۱ درصد در سال ۱۴۰۰ کاهش و سهم بازار ترکیه و کشورهای حوزه CIS و سایر کشورها را به همین نسبت افزایش دادیم، چراکه این کشورها حاشیه سود بسیار بالایی نسبت به چین‌ دارند و همچنین ازنظر بعد مسافت و حمل‌ونقل در شرایط تحریمی دارای مزیت نسبی هستند.

وی افزود: از مجموع کل محصولات تولیدی این شرکت ۷۰ درصد در داخل کشور به فروش می‌رسد و ۳۰ درصد صادر می‌شود که در رابطه با صادرات موضوع تنوع محصولات و انتخاب بازارهای پایدار و با حاشیه سود بالاتر در کنار حفظ کیفیت و برند جم از اولویت‌های مجموعه بوده است.

علیزاده درباره اهمیت ایجاد بازارهای جدید و مطمئن برای محصولات صادراتی گفت: در پتروشیمی جم هم‌اکنون به دنبال بازاریابی و ایجاد بازارهای هدف با ثبات بالا هستیم و جم باید به‌عنوان یک بازیگر تأثیرگذار در بازارهای مهم بین‌المللی عمل کند.

وی ادامه داد: این استراتژی در واحد بازرگانی مجموعه دنبال می‌شود تا این شرکت بتواند به‌اندازه سهم خود از بازار در تعیین شرایط و قیمت‌ها نیز اثرگذار بوده و نقش خود را به نحو احسن ایفا کند.

علیزاده ضمن تشریح جایگاه جم در صنعت پتروشیمی کشور گفت: این شرکت بزرگ‌ترین واحد تولید الفین کشور را دارا بوده و به لحاظ مبلغ فروش در این مدت از سال، رتبه سوم را در بین پتروشیمی‌های کشور دارد.

مدیرعامل پتروشیمی جم در ادامه بیان کرد: این شرکت از لحاظ حجم تولید نیز در این مدت از سال، رتبه هفتم و به لحاظ حجم یا میزان فروش رتبه پنجم را در بین پتروشیمی‌های کشور به خود اختصاص داده است.

علیزاده گفت: پتروشیمی جم در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۰ به لحاظ مبلغ حاصل از صادرات نیز رتبه پنجم در بین پتروشیمی‌های کشور را داشته است.

وی در پایان ضمن آرزوی رفع موانع موجود پیش روی تولید و صنعت در کشور گفت: به‌هرحال باید توجه داشت که صنعت پتروشیمی و بازیگران اثرگذار در این صنعت نیازمند حمایت بیشتر و سیاست‌گذاری صحیح در مسیر توسعه صنعتی کشور هستند، چراکه صنعت پتروشیمی در شرایط سخت تحریم‌ها به‌عنوان پیشران، نقش بی‌بدیلی در بهبود اقتصاد کشور و ارزآوری داشته است.