برای طرح مطالبات و انتقادات در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد:

گفتگوی بازنشستگان تجمع کننده با مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری/ لایحه حل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی تدوین می‌شود

تجمع حدود ۶۰نفر از بازنشستگان کشوری صبح امروز (دوشنبه) ابتدا در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری در تهران و سپس در سالن اجتماعات این صندوق برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، تجمع بازنشستگان معترض از ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز (دوشنبه) ابتدا در مقابل ساختمان صندوق برگزار شد و در ادامه به دعوت مدیران صندوق بازنشستگی، بازنشستگان معترض در نشستی در محل سالن اجتماعات صندوق با حضور پنج نفر از معاونان و مدیران صندوق بازنشستگی کشوری از جمله اکبر شیرمحمدی سرپرست معاونت فنی، فتح اله شعبانی معاون توسعه مدیریت و منابع و محمود مرتضایی فرد مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی حضور یافتند.

براساس این گزارش، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری پس از شنیدن مطالبات مطرح شده، در جمع بازنشستگان معترض، گزارشی از آخرین وضعیت بسته‌های رفاهی و معیشتی بازنشستگان و همچنین فعالیت‌های این صندوق در خصوص بررسی و اصلاح خدمات بیمه تکمیلی درمان که با دستور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در حال انجام است، ارائه کرد.

به گفته محمود مرتضایی‌فرد، قرار است شرایط جدید ارائه بسته‌های رفاهی بازنشستگان و بیمه تکمیلی درمان به‌زودی اطلاع‌رسانی شود.

دیگر مدیران حاضر در این نشست نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص پیگیری افزایش حقوق‌های حداقلی بازنشستگان، به شرح پیگیری‌هایی که در فضای مشارکتی بین مدیران صندوق بازنشستگی کشوری با کمیسیون های مختلف مجلس و همچنین سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه به صورت مستمر در حال انجام است، پرداختند.

طرح مطالبات بازنشستگان در فضایی آزاد

در این نشست، برخی مطالبات بازنشستگان ازجمله ضرورت بهبود و ارتقای سریع وضعیت بیمه تکمیلی درمان، پیگیری تصویب و اجرای متناسب‌سازی حقوق از سوی حاضران مطرح شد. همچنین بازنشستگان خواستار رسیدگی مسئولان به وضعیت معیشتی خود شدند.

اعتراض به افزایش پلکانی حقوق، متناسب نبودن میزان افزایش حقوق سال آینده با نرخ تورم، تصویب نشدن و معطل ماندن لایحه دائمی‌سازی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی و عدم تامین منابع لازم برای پرداخت معوقات از جمله مهم‌ترین مسائل مطرح‌شده از سوی بازنشستگان معترض در این تجمع بود که در فضایی آزاد از سوی این عزیزان مطرح شد.

لایحه حل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی تدوین می‌شود

همچنین به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که یکشنبه‌شب به ریاست آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، برگزار شد؛ سه موضوع مهم و تعیین‌کننده در اقتصاد کشور مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از موضوعات مهم این نشست، به وضعیت صندوق‌های بازنشستگی اختصاص داشت که به دنبال گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وضعیت صندوق‌های بازنشستگی و مشکلات آنها مقرر شد این موضوع در قالب لایحه «راهکارهای مربوط به صندوق‌ها و مشکلات آن‌ها» به شورای‌عالی اقتصادی و مجلس شورای اسلامی ارائه شود.