وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از کارخانجات تولیدی تهران؛

احیای کارخانه‌های تعطیل شده در دستور کار وزارت مردم قرار دارد

دکتر«حجت الله عبدالمکی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: احیای کارخانه های تعطیل شده و راه اندازی خط های تولید به طور جدی در دستور کار وزارت مردم قرار دارد.

 

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،عبدالملکی درحاشیه بازدید از شرکت کارخانجات تولیدی تهران (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) گفت: شرایط کارخانه های تعطیل شده بررسی می شود و با برنامه مشخص و دقیق، دوباره آن ها را به چرخه تولید کشور باز می گردانیم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص سرعت بخشیدن به جهش تولید در کشور، تصریح کرد: دولت سیزدهم با عزم جدی پیگیر احیای صنایع تولیدی در سراسر کشور است.

گفتنی است کارخانجات تولیدی تهران (سهامی عام)، از قدیمی ترین برندهای صنعتی کشور، در سال ۱۳۳۶ به ثبت رسیده و با ظرفیت ۱۷۲۰۰تن در ۱۲ واحد تولیدی در سال ۱۳۳۹ آغاز به کار کرد.

این شرکت در اوایل دهه هفتاد با یک هزار و ۵۰۰ نفر نیرو به تولید انواع پتو، منسوجات، فوم و ابر، ژرسنج (چرم مصنوعی)، ملامین، سفره و کف‌پوش و دیگر محصولات با پایه PVC مشغول بوده و همچنین در اوایل دهه ۸۰ با وارد کردن دستگاه تولید چرم مصنوعی از ایتالیا برای اولین بار در ایران، تولید چرم مصنوعی را نیز به تولیدات خود افزود.

از اوایل دهه ۹۰ ضعف ساختار مدیریتی، روزآمد نشدن واحدها، نبود صرفه اقتصادی و فقدان توان رقابت با صنایع کوچک‌تر از نظر قیمت، به‌تدریج به توقف فعالیت واحدهای تولید فوم و ابر، نساجی، پتوبافی و ملامین‌سازی منجر شد.

حضور نیروی کار مازاد در کنار سوءمدیریت‌ها و تخلفات و تبانی‌های مدیران وقت کارخانه، به‌تدریج به کاهش سوددهی و نهایتا، زیان‌ده شدن کارخانه از سال ۱۳۹۲ منتهی شد و در ادامه با افزایش زیان انباشته (به میزان ۶۰ میلیارد تومان)، مجمع شرکت در سال ۱۳۹۴ تصمیم به تعطیلی کل کارخانجات و بازخرید نیروها گرفت.

در چند ماه اخیر احیای دوباره کارخانجات تولیدی تهران در دستور کار قرار گرفته و با توجه به زیرساخت قدرتمند و ظرفیت مناسب برای فعالیت این کارخانه، امید می رود با اقدام به موقع صندوق بازنشستگی کشوری و حمایت دستگاه های ذیربط و جلوگیری از تکرار اشتباهات گذشته، در آینده نزدیک شاهد احیای این کارخانه و بازگشت آن به مسیر رونق و اشتغال باشیم.

در این مراسم، معاونان و مشاوران وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران عامل سازمان ها و صندوق های تابعه حضور داشتند.