شاگردان "ناصر خضری" برای مسابقات جهانی باکو آماده می‌شوند:

اردوی تیم ملی ژیمناستیک ترامپولین در کیش با سرمربیگری بازنشسته یزدی

اردوی تیم ملی ژیمناستیک ترامپولین برای کسب آمادگی شرکت در مسابقات جهانی باکو از این هفته زیر نظر «ناصر خضری»، از بازنشستگان آموزش و پرورش یزد که سرمربیگری تیم را برعهده دارد، با حضور هشت ورزشکار کشور در جزیره کیش آغاز شده است.

 

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، خضری که از بازنشستگان آموزش و پرورش استان یزد و معاون و مدرس هنرستان بوده است، بیش از ۱۱ سال است که سابقه سرمربیگری و مربیگری در تیم‌های ملی ژیمناستیک ترامپولین و نیز داوری رقابت‌های بین‌المللی را در کارنامه دارد.

وی در مسابقات بزرگسالان آسیا (۲۰۱۸) و مسابقات انتخابی المپیک توکیو (۲۰۱۹) نیز سرمربیگری تیم ملی ژیمناستیک ترامپولین را برعهده داشت.

سرمربی تیم ملی ترامپولین با اشاره به اینکه اردوی کیش از ۲۳ آبان آغاز شده و تا ۳۰ آبان ماه ادامه دارد، اظهار داشت: ورزشکارانی از استان‌های مختلف کشور شامل آذربایجان شرقی و غربی، همدان، مرکزی، مازندران، اصفهان و هرمزگان در این اردو حضور دارند تا در مدت هشت روز آمادگی‌های لازم برای حضور در مسابقات جهانی باکو را کسب کنند.

ناصر خضری یادآورشد: ایران جزء پنج تیم برتر آسیا در این رشته ورزشی است و ورزشکاران کشور قادر هستند با حمایت بیشتر نتیجه‌های مطلوب‌تری را کسب کنند.

سرمربی تیم ملی ترامپولین اضافه کرد: مسابقه حرفه‌ای ترامپولین در آسیا طی هشت سال گذشته شدت گرفته و با توجه استارت خوب ایران در این رشته طی ۱۱ سال گذشته افق خوبی برای آینده تیم ملی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: با تداوم تلاش‌های فعلی ورزشکاران و جامعه ورزش کشور در صورت حمایت دستگاه‌ها و نهادهای بخش دولتی و خصوصی در به‌روزرسانی تجهیزات مورد نیاز قطعا در دوره‌های بعدی المپیک قادر به کسب رتبه‌های برتر خواهیم بود.

«ترامپولین» (TRAMPOLINE)  در لغت به معنی بلند و محکم پریدن و در عام با نام تشک پرش درجا و یا جامپینگ است، این وسیله از دیرباز در جهت تقویت انعطاف و چالاکی ورزشکاران فعال در زمینه ژیمناستیک مورد استفاده قرار گرفته است.

مخترع این وسیله در سال ۱۹۷۱ با اختراع ترامپولین به عنوان یک وسیله تخصصی در ورزش ژیمناستیک و تشکیل انجمن ترامپولین امریکا USTA رشته‌ای جدید در تاریخ ورزش‌های نوین و سلامتی ایجاد کرد.