مدیرعامل شرکت آبزی فرآیند بوشهر مطرح کرد:

اشتغالزایی برای ۱۵۰ بانوی سرپرست خانوار با احیای کارخانه عمل‌آوری ماهی و میگو در بوشهر

مدیرعامل شرکت آبزی فرآیند بوشهر (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) از اشتغال به کار ۱۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار در کارخانه شرکت آبزی فرآیند در استان بوشهر خبر داد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، نیلوفر بابایی در گفتگو با روابط عمومی آتیه صبا عنوان کرد: بعد از اینکه کارخانه را در مدت زمان حدود ۴ ماه احیا کردیم، در سال اول ، حدود ۳۰۰ تن میگو عمل آوری شد و امسال در سومین سال فعالیت مقدار عمل آوری را به همت نیروهای زحمتکشمان در کارخانه به حدود ۷۰۰ تن میگو رسانده‌ایم و همه این اقدامات توسط نیروهای بومی استان بوشهر صورت گرفته است.

بابایی افزود: در این مدت ۱۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار در کارخانه مشغول به کار شدند و از این حیث گامی مثبت در زمینه اشتغال‌زایی بومی در شهرستان تنگستان استان بوشهر برداشته شده است.

مدیرعامل شرکت آبزی فرآیند بوشهر با اشاره به فعالیت اصلی شرکت که تا به امروز بر عمل آوری آبزیان به صورت مواد خام متمرکز بوده، پتانسیل مجموعه آبزی فرآیند بوشهر در بحث صادرات را مثبت ارزیابی کرد.

وی با اشاره به اخذ کد صادراتی به چین و اتحادیه اروپا و همچنین خروج شرکت از ماده ۱۴۱ قانون تجارت، ابراز امیدواری کرد که در گام بعدی شرکت بتواند با اخذ مجوزات لازم در خصوص احداث مزارع پرورش میگو در استان بوشهر، در زمینه صادرات به گسترش فعالیت بپردازد.

گفتنی است، این شرکت یکی از بزرگترین و مجهزترین کارخانه‌ های فرآوری آبزیان استان بوشهر است. دارا بودن یک خط سورتینگ ۶ لاینی با ظرفیت تولید ۳ تن در هر ساعت، دو تونل انجماد با مجموع ظرفیت ۲۰ تن و سه سردخانه نگهداری با مجموع ظرفیت ۱۳۵۰ تن از جمله ظرفیت ها و قابلیت های این کارخانه است.