نائب رئیس اول کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد:

نقش حیاتی پگاه شهرکرد در تامین و تضمین سلامتی مردم

نائب رئیس اول کمیسیون کشاورزی مجلس شواری اسلامی گفت: شرکت شیرخشک نوزاد پگاه صرفا یک مجموعه صنعتی و تولیدی نبوده و باید به عنوان یک مجموعه حیاتی در امر تامین و تضمین سلامت جامعه و پدافند غیرعامل تلقی شود.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، پرویز اوسطی نائب رئیس اول کمیسیون کشاورزی در بازدید از پگاه شهرکرد ضمن اعلام این مطلب افزود: باید راهکارهای مناسب در جهت رشد و تعالی این مجموعه در نظر گرفته شود تا بتوان نقش این مجموعه را در تامین محصول شیر خشک نوزاد داخلی و در شرایط تحریمی پر رنگ‌تر کرد.

حمید خدائی مدیرعامل شیر خشک نوزاد پگاه نیز ضمن تشریح روند ساخت و فعالیت های مجموعه شیر خشک نوزاد تصریح کرد: عدم واردات شیر خشک اسکیم پایه نوزاد، چگونگی پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، صدورمجوز محصولات صنعتی بدون پرداخت عوارض و ارتقای سطح کیفی دامداری‌های استان به منظور تامین شیرخام مناسب جهت تولیدات این شرکت از سطح استان از مطالبات و موارد درخواستی است که امیدواریم پیگیری شود.

مهراب فرجی مشاور و قائم مقام معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی نیز از پیگیری موارد طرح شده از سوی وزارت جهاد و سازمان صنعت، معدن و تجارت خبر داد و افزود: موضوع ممنوعیت واردات شیر خشک بدون چربی پایه نوزاد و طرح سهمیه صادراتی محصولات صنعتی بدون پرداخت عوارض را پیگیری خواهیم کرد.

گفتنی است، در این بازدید حسین دماوندی نژاد سرپرست معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و علیرضا نظری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نیز حضور داشتند.